TPF-Betesbyggarhyreslokal i Sthlm!

TPF-Betesbyggarhyreslokal i Sthlm! *drömmer mig bort*

.
7b

.

Sverige för all del, jag bor visserligen i Sthlm och det fullkomligt dräller av betesbyggare överallt. Min dröm och min tanke. Med så mycket kunskap alla byggare/fiskare har kring bygg, snickeri, plåtslageri, elektronik osv osv borde det rent teoretiskt vara en dröm som går att förverkliga. Man samlar alla med samma intresse på en och samma plats, på TPF-Betesbyggarhyreslokal.  :)

Men såhär tänker jag. Jag såg en lokal till salu. Man köper objektet, den levereras nedpackad. 1200 kvm lokal i lådor.

.

Någon har mark nära Sthlm där de kan tänka sig ha denna vackra byggnad.
6
Inga konstigheter. 1200kvm liten lada, smacka!

.

Är man 50 personer och den säljs för låt oss säga 1.500.000 (1.500.000 / 50 = 30.000:-) så är det 30 kakor var! 30´som medlemskostnad. En 2%-ig ägarandel av lokalen som man kan sälja vidare.

Med bygget tillkommer såklart uppmontering och massa kring allt med ventilation, el, byggeri osv.
5
Lite småfix för den kunniga.  :)

.

Men jag tänker en maskinpark á 60kvm med allt som betesbyggeri behöver och att alla 50 personer har 23kvm var att förfoga över. Med bra ventilation, här ser ni, redan preppat och nästan bara o flytta in.  :D
4

.

Jämför man med exempelvis ett Shurgardförråd (där du inte får sova, bygga eller något liknande utan enbart förvara) så kostar ett 22kvm´s förråd 2500/månad. 12 månader på ett år x 2500 = 30.000:-. Tadaah, efter ETT litet år så har man igen sitt utlägg om man jämför med som i detta fall Shurgard.🙂

3
Aningens större än ett hyrförråd.

.

Sverige skulle alltså få en vuxenpark för betesbyggeri, man kan ha betesförsäljning i lokalerna och en samlingsplats ingen skådat tidigare i fiskeSverige. Kunskaper byter ägare och gemenskapen skulle vara helt sinnes fin. Sen kan folk sälja sin 1/50-dels andel vid behov. Man investerar i sin hobby tänker jag. Tänk medlemskap med begränsat antal platser. (Du som läser som vill sno min idé, kör så det ryker!! Glöm inte att sätta upp en TPF-klibba i entrén bara som en homage till mig).  :D

.

Här kommer alla betesbyggare upp.
9.jpg
Självklart utan allt jäkla kludd på väggarna och ersatt istället med klibbor.  :D
-Välkomna!

.

10.jpg
Utsikten från mitt TPF-kontor. (Köper man denna lokal ingår nedmontering, klottersanering och återställande av fönsterrutor). Värsta kapet!
“-Välkommen till TPF-Betesbyggarhyreslokal, du pratar med Klas, vad kan jag hjälpa dig med? 
-Jag söker en betesbyggarlokal.
-Det kan jag hjälpa dig med, just nu har vi dock fullbelagt på våra 50 platser, men jag kan sätta upp dig på väntelistan om ni önskar?!
-Gärna! Jättegärna, jag har bara hört gott om TPF-Betesbyggarhyreslokaler.”.

Typ så låter samtalen.

.

8.jpg
Drömmen!! På riktigt!

Fatta, folk från hela världen kommer vallfärda hit!

.

Man måste få drömma. Men håll med om att projektet inte är helt sinnessjuk. Det är bara tiden som saknas och i mitt fall hur man får upp en liknande lokal från lådor till färdigt hus. Sen kanske kanske marken är hyfsat svår o hitta. Men iaf. Jag gillar hur jag tänker här. Arbetstillfällen, betesbyggeri, kärlek, glädje och en massa respekt!

–> Här kan ni se hela annonsen och läsa <–

.

Kom ihåg var ni hörde om det först. TPF-Betesbyggarhyreslokaler.  😀

.

Allt gott!

//TPF


Leave a Reply

