Like nummer 3000 på Facebook! Vem var det?

Like´s på Facebook, är det något att ha kanske du frågar dig?

För mig är det det, det är väl en form av bekräftelse på att det man skriver och gör är uppskattat av andra än man själv. Sen 3000 följare på Facebook är kanske mest en skoj grej, men det gör mig i alla fall glad. Jag gädduppskattar var och en av er alla följare!

Den magiska gränsen 3000 spräcktes av Magnus “Mange” Axelsson. Jag tänkte vi skulle bekanta oss lite med Magnus, vem är han?  Men framförallt, lyfta fram en av alla följare jag har. Det är ju trots allt tack vare Magnus och alla er andra jag delvis bloggar.  :)

Så Grattis Magnus, eller rättare sagt, ett stort tack Magnus kanske man ska säga, du blev min följare nummer 3000 på Facebook. Välkommen i TPF-familjen.

.

 

TPF: -Vad fick dig att följa TPF-bloggen? Hur hittade du dit?
Mange: -Jag hittade din blogg av en ren slump för ca nått år sedan. Har läst lite då och då. Minns inte exakt hur jag hittade den, men gissar på att jag googlade på nåt.
10
Mange chillar. Fiske är inget för veklingar och då behöver man vila ibland. 

TPF

.

12899370_893704450738989_1564374333_o
Jag hittade denna bilden bland Manges bilder. Det är ju inte utan det kommer en liten tår i ögat. Så vackert!! TPF-klibbor och beteshink i harmoni!  Hojta till om ni behöver klibbor gott folk, jag har inte många kvar. Men de som är kvar behöver nya hem.  <3

.

TPF

TPF: -Var i landet hittar man dig?
Mange: -Jag bor i Haninge i södra Stockholm.
12
Mange med några homies. Bland annat JuanPike till vänster.

.

TPF

TPF: -Din ålder?
Mange: -Jag är 32 år.
3
Är man över 30 år är man förståndig nog att köpa lina på bulk. Mange är förståndig.

.

TPF

TPF: -Var bedriver du oftast ditt fiske?
Mange: -Fisket blir mest förlagt i Stockholms södra skärgård och Mälaren.
Eget 11
Mange är ibland ute i snickarboa och gör egna beten. Denna Mälardräpare är ett utav dem.

.

TPF

TPF: -Vilka fiskar står på din agenda, fiskar du många olika arter?
Mange: -Fiskar uteslutande gädda “man kan inte bli bäst på allt” haha.
4
Mange brassar av en sk. “double grabber” på gäddisen.

.

TPF

TPF: -Vad har du för PB på gädda?
Mange: -Mitt PB på gädda är 10.1kg
8
Aningens skakig bild kan tyckas. Men större fisk, då blir det benskak på fiskare och fotograf.  :D

.

TPF

TPF: -Favvobeten för gäddfiske, topp tre?
Mange: -OJ!! Jättesvårt! Man om jag måste välja 3 så blir det Buster, Brunnberg BB-tail och Mc-Rubber. Men det kan se helt annat ut om en månad haha.
2.jpg
Mange la upp alla sina beten för att välja favvobeten. (och för krokbyte).

.

TPF

TPF: -Isfiskar min herre?
Mange: -Nej det har inte varit på tapeten än.
6
Eftersom Mange inte isfiskar hade han råd att köpa denna sågklinga man kan såga nästan vadsomhelst med.🙂

.

TPF

TPF: -Besökte du Sportfiskemässan i Älvsjö/Stockholmsmässan?
Mange: -Självklart var jag på sportfiskemässan i Älvsjö! Det borde alla som gillar fiske varit.🙂 Var ju där jag fick fina klistermärken av nån galning ju.  :P
1
Skörden med gobitar som fick följa med Mange hem från Sportfiskemässan. Bra köp!

.

TPF

TPF: -Hur länge har du fiskat, hur startade ditt fiskeintresse?
Mange: Har fiskat hela livet då jag är uppväxt vid Mälaren. Men det tog fart på riktigt 2014 och tävlingsdebuten kom 2015 och nu är jag totalt fast.
12109193_806693419440093_2812324199814895301_n
Hillbilly fishing team. Ej o förväxla med Hillbilly Banjo Team. Det ena är fiske och det andra är… ja, banjo.

.

TPF

TPF: -Vad har du för favvospö/rulle?
Mange: -Kör med Svartzonkerspö och ett BFT Lizzard. Rullar då är det Revo Beast och Revo Toro Beast som gäller.
5
Fiskar man med Svartzonkerspö och Revo Beast, då får man fisk.

.

TPF

TPF: -På mattallriken, favvofisk att äta?
Mange: -NU! Kommer vi till nått kul!! Jag äter inte fisk:) Har aldrig gillat det tyvärr.
9
På denna kossan blev det inte Catch & Release. Mange gör egna hamburgare som ska vara “-to die for”, citat: JuanPike.

.

TPF

TPF: -Favoritårstid för gäddfiske?
Mange: -Årstiden spelar ingen roll, det viktigaste är sällskapet och upplevelsen i sig. Att få koppla av och bara göra det man älskar och brinner för.7
Vackert!

.

TPF

TPF: -Vad gör Mange när han inte fiskar?
Mange: -När jag inte fiskar så tillbringar jag mest tid med min sambo, som låter mig fiska så mycket jag bara vill (sjukt lyckligt lottad där). Blir mycket fiske planerande då tankarna alltid finns på nya vatten och PB.
13
Mange spanar efter nytt PB.

.

TPF

.

Stort tack till alla som följer mig i sociala forum och liknande! Det värmer. Nu har vi även fått lära känna Magnus lite mer. Så ser ni mig eller Mange på olika fiskesammanhang, heja till!

.

Allt gott!

//TPF

 

 


Leave a Reply

