TPF-shopping på mässan 2016.

Årets mässa. Ett smörgåsbord av eye-catchers. I och för sig inte unikt för iår, det är det alltid.

En sak som är intressant och som jag verkligen uppskattar om mässan. De olika gatorna. Bloggatan såklart, jag och mina kollegor utför ju till viss mån ett hantverk också, med ord. Men tänker även på spöbyggargatan, flugbindargatan, betesbyggargatan och så vidare. Fantastiskt inspirerande, i alla fall för mig! Även om jag kanske aldrig kommer bygga mitt egna spö så blir jag sugen på det när man står och iaktar de skickliga hantverkarna. Superskoj!

.

Allt på en mässa än nästintill skoj. Men det finns en sak som slår allt. Betesbyggargatan. Jag älskar beten, hänger lite ihop med att jag och Matte J Fors och jag skapat www.baitlove.com också. Man kan nörda ner sig i massor med olika sätt, men på betesbyggargatan hängde jag en hel del. Dessa beten fick följa med hem från mässan och flyttade in i TPF-familjen med beten. De trivdes direkt!

6E3EBC1F-A63A-46B3-91BB-7F5BB8B55864
Kjelle Lundberg gick ju bort här för ett tag sedan. Ni har säkert läst om allt redan. Men hans syrror tillsammans med några andra (ni vet vilka ni är) var på plats med lådvis av Kjelles gamla och nya beten. Så vackert och fint allting. Dels tankarna kring allt med Kjellebetena, men också uppslutningen kring det och sist men inte minst att få grotta runt bland denna betesskatt som det faktiskt var! Jag fick med mig 3 olika beten hem från Kjelle.

.
IMG_9413
Min danske vän Henrik Larsen som bygger beten under namnet LarsenLures gav mig ett kärleksbete (jag gav han en TPF-kalender tidigare). Riktigt vackert, älskar färgsättningen. En diskret färgsättning som inte är skrikande, men ändå tilltragande. Färgerna verkligen talar till en. Fick även träffa Henriks trevliga vän Michael Howald Pedersen. Alltid skoj att träffa nya trevliga personer!  <3

.

IMG_9414Signature.

.

IMG_9415
Kjelle Lundberg, Stalker i Hot Carp målad av Holme (Filip Holm)

.
IMG_9416
13 Stalkers, 13 olika betesbyggare som målade sin version av HotCarp. Jag äger nummer 12. Holmes.  ❤

.
IMG_9417
Holme-signatur.

.
IMG_9418
Fick denna underbart fina jig av trevliga unge herr Joel Byström som gjuter beten under namnet VeVikenLures. Ska bli skoj att blöta när isarna försvinner.

.
IMG_9419
StonefireLures kom förbi med två kärleksbeten. Underbart fina!!❤

.
IMG_9421
Två Wingmans jag inte testat. XL och Downsizer. Självklart fick de följa med hem. En för varje kalastillfälle i vassen.

.
IMG_9422
Stor KjelleLundberg-tail målad av herr Svartzonker. Bilden gör den inte rättvisa. Den är så vacker, så vacker. Som en saga!

.
IMG_9423
Vacker hyllning till Kjelle. “-Kjelle, sov gott”.
IMG_9424
Alltså, detta bete. En KjelleLundberg-tail i Wolfcreekmålning. Tånglake, alltså gott folk. Denna tånglake, jag dör. Eller inte dör på riktigt så, men den är så vacker i färgen och skiftningarna så jag smäller av. Alla borde få uppleva Wolfcreeks handmålade Tånglake, det är ren och skär konst! Underbart vacker Anders, hatten av!

.
IMG_9425
Märkt “Kjelle Lundberg #7”.

.
IMG_9426
Ola Rasmusson aka OlaLures bjöd på en nyhet jag inte fiskat tidigare, den undre. Modellen heter CrazyO. Jag valde en beprövad färg som jag vet funkar. Den övre är StorSillen, min blev uppäten så fick ett tröstbete av Ola i samma färg. Sjukt fin gång på StorSillen.

.
IMG_9427
SöderSportfiske sålde Storm nya viktsystem jag skrivit om tidigare. Var ju tvungen att testa. Verkar lovande, aningens saftigt med en hunka-ish för en sån. Jag menar, jag kommer ju inte köpa en per bete jag har i lådorna, och jag kommer ju inte skruva av och på hela tiden heller. Men ska bli skoj o testa iaf.  :D

.
IMG_9429
Min kära Steve McVey/ Esox Gear gör dessa fantastiskt fina tailar, Toddler-tail. 11cm kärlek, EG-tail. Tar man av tailen får man en liten jerk som smattrar fram under ytan. Riktigt fint bete Steve!!❤

.
IMG_9439
Joe “TrueGlide” Peterson hade med sig kalasfina tishor. En fick följa med hem till vardagskostymerna. Hade den på jobbet igår. Många som gav komplimanger för den. Ok, jag ljög lite. Men körde en casual monday med sköna jeans och tisha. Det var jag värd efter denna underbara men energikrävande mässa.  🙂

.

Ni som gör beten, I love you all! Älskar att klämma och känna på beten och i Sverige är vi baske mig bäst!!  Stor eloge till alla oss som bygger beten! Baitlove, där han ni det!  <3

.

Allt gott!

//TPF


Leave a Reply

