Napp och nytt 2016. Läs den nu! 9/3-16

Napp och nytt. Denna bibel av läsning, jag minns det lite som en leksakskatalog, man läste och noterade vad man skulle köpa som yngling. För mig var denna katalog en höjdpunkt, även om jag idag vet att det finns många andra kataloger så är Napp och Nytt lite speciell.

.

Napponytt2016 8
Framsidan! Så vackert!

.

Nu fiskar jag bara gädda så för mig kanske inte allt i katalogen är riktigt i min stil eller så. Men likväl, denna katalog bör läsas av alla. Helst i fysiska varianten, men finns även här att läsa som internetvariant.

.

Som vanligt, mycket nyheter. Min favvo kommer av Abus sammarbete med herr Svartzonker. McMio Beast! 190gram pure pleasure! 13cm bete, 44 med tail.
Napponytt2016 5
Bästa nyheten enligt mig 2016. En vinnare i slow sinkutförande! Färgen Golden Blue Shiner, fantastico!

Ett bastant större bete. Hoppas det verkligen är saaaakta sjunkande också. Rent krasst brukar bigtails vara svårkastade, eller kanske inte svåra o kasta. Men tailen tar mkt luftmotstånd och kasten blir inte de längsta. Jag hoppas vikten i McMio-kroppen skapar en kastkanon likväl för att vara så stor och fläskig. Ska bli skoj o testa denna variant.

.

Pulse Shad i ny upphottad variant kommer också.
Napponytt2016 6
Pulse Shad, jag blir lycklig i ögat av detta bete. Enbart 14centimetarn (möjligen även 11cm) som är intressant för mig, men den är guld! Brukar vara ett prisvärt, hållbart och fiskfångande bete. Smelt!! Vinnarfärgen! Men även Sparkle Pearl ska bli skoj o kika på.

Sen har vi nyheten Papa Giant som ser aptitlig ut också. Den kommer finnas i min beteslåda, var så säkra! Smelt även där.  Dessa gobitar ser jag fram emot! 25cm, en bra storlek, hoppas det går kalas i vattnet också. Tre beten att se fram emot.

.

En negativ sak med Napp och nytt och många andra produktkataloger är att de plockat bort rek.priser. Något jag verkligen saknar i alla tidningar som presenterar produkter.

.

Napp och nytt innehåller även en del artiklar vilket är skoj! Så in och läs tidningen!

.

Vad har vi mer, huggkalendern, lite skoj och nostalgisk. Vad är napp och nytt utan huggkalendern?  :)

.

Välj rätt knut och välj rätt lina. Fantastiskt!! Sånt gillas!

Grymt!

.

Katalogen avslutas med dreggelreklam. Jag bjuckar Mojo på denna bild. Inte utan att det drar i spenderarbyxorna när man ser annonsen.
Napponytt2016 7
Ge mig!!!  🙂

.

Allt gott till Abu för nya Napp och nytt 2016. In och läs gott folk, eller spring till din lokala handlare för ditt egna fysiska exemplar!

.

//TPF


2 responses to “Napp och nytt 2016. Läs den nu! 9/3-16

  • Linus

    Hej! Kul att du gillar den!
    Anledningen till att vi inte har priser på många gummibeten är att de antingen säljs i bulk till butikerna eller att det är så många olika antal per pack med olika priser att det helt enkelt tar för stor plats.

    • ThePikeFather

      Hej Linus,
      Tack för kommentar. Fler sidor?
      BibelNapp och Nytt kunde komma som ett 300-sidigt nummer varje år kan jag tycka. 😉
      Förstod kanske det var något sånt, men priser är alltid saknade av iaf mig som konsument!
      Big ups för bra jobb med blaskan!
      //Klas

Leave a Reply

