Sportfiskemässan närmar sig!! 23/2-16

Sportfiskemässan närmar sig med stormsteg. Mäktigt som bara den!

3 dagar i glädjens tecken och i gäddans tecken. Sportfiskemässan har annat än gädda också såklart, men det är inte därför man åker dit. Det är gäddfiske för hela slanten om ni frågar mig. Betesbyggare, affärer, trevliga människor, snacka med leverantörer av allsköns olika saker. Lite av en högtid på året dessa tre dagar.

.

Mässkarta
Här har jag markerat var jag och mina kära bloggbröder från FiskeFürAlle kommer att sitta. Kom och säg hej vetja!

.

Mässan 2016
TPF och FFA, kärleksparet.  :D

.

Här har ni lite länkar om ni vill kika in på några av de delar som det bjuds på under mässan.

Holme
Holme kommer vara på plats. Holme ger Sportfiskemässan tummen upp!

.

Jag kommer vara där samtliga dagar, så kom förbi och säg hej!!

.

PS: Glöm inte att gå förbi Jensa på Huntyards och ge honom en kram.
Jensa Huntyards.jpg
FinJensa i gåbortpåkalas-kläderna.  🙂

.

Just ja, jag har 5 friplåtar till mässan och lite finfina gäddfiskeböcker jag kommer tävla ut här framöver. Så håll ögonen öppna!

.

Allt gott!

//TPF


8 responses to “Sportfiskemässan närmar sig!! 23/2-16

  • greenhorn

    Snacka om att man är sugen på en tur till Stockholm. Som nybiten(?) fiskare vore det ju fantastiskt att komma till ett fiskets Mecka mer eller mindre omgående. Mässan verkar riktigt intressant!

    • ThePikeFather

      Hur långt har du att resa?
      Frågar du mig så är mässan fantastico!
      Trevliga människor, mycket att kika på, många att prata med och mycket att handla. Perfekt kombo! 😀

      • greenhorn

        30 mil, men det är inget hinder. Finns ju ett hotell precis bredvid🙂
        Mycket att handla ja, det är det jag är rädd för! 😀

      • ThePikeFather

        Du ska inte vara rädd. Ta med kontanter, lämna kort hemma. Då har du enkelt en budget om du är köptorsk. 😀
        Betesbyggardelen är fantastico, med många fantastiska personer och beten. Bloggatan är ett måste. Kom förbi o säg hej. Sen allt annat som grädde på moset. 😀

      • greenhorn

        Betesbyggande är ju väldigt intressant, håller med. Tack för tipset om kontanter! Självklart kommer jag förbi och säger hej om jag lyckas övertala frun i huset om “ledighet” från vardagens bestyr🙂

      • ThePikeFather

        Det är du värd min herre. Vill inte din fru att du ska må bra? En väl rastad man (eller kvinna) är en roligare person att leva med.

      • greenhorn

        Jag ska försöka använda det argumentet!
        Jodå, hon är nästan lite för bra om jag ska vara ärlig🙂

      • ThePikeFather

        Ärlig ska man vara. Ses på mässan!🙂

Leave a Reply

