Packning som roar. 9/9-15

Denna sommaren har bara susat förbi. Poff så var den borta.

Sist jag var ute på fisketur var med MickeCaesarLures i Mariefred, och det är flera månader sedan.

Har gjort en massa annat skoj i sommar och roat mig med andra saker.

MEN, nu drar det i fisketarmen.

Så frågade samma lika Micke om vi skulle köra en tvådagars i helgen. Till min glädje passade det honom fint.

.

Min Shimanohaspel (Sustain) fick jag lagat på SunCity, och har en massa nya beten hemma som jag vill testa.
Sustain
Min älskling!

.

Så på fredag är det jag som tömmer ut 4-5 Planolådor och börjar på nytt med betespackning.

.

Kanske inte alla tycker är så skoj. Men att fritt välja bland rätt många beten och packa start 140:an är alltid lika skoj.
Lite som upp-peppning för stjäl och beteslådor och hinkar.
Beten
Typ såhär, fast kanske liiite mindre.  :D

.

Kommer bli mycket gummi, men även en heldel jerkbaits i lådorna.

.

Planen är min gamla sjö på lördagen och andra skärgårdsvatten på söndag. Ekafiske på lördag och motorbåt på söndag.

.

Länge sedan jag var så peppad! Jag vet alla inbitna fiskare alltid ska känna det där peppet. Det är lite som att svära i kyrkan o säga att man inte fiskat på ett tag, eller inte är tokpeppad inför fiske. Men lite så har jag känt i sommar. Har som sagt roat mig med annat. Inte för jag slutat tänka fiske, för det gör jag nästan dygnet runt. Tänker alltså. Har fortfarande varit aktiv med beten, bloggeri, Instagram och Facebook. Men inte fiskat. Eller jo, iof jag har tjuvfiskat (inte i olaglig bemärkelse) men några kast i Dalarna och kortare pass för att testa nya beten.

.

Så om du ser två överpeppade fiskare i en V70 eller Saab 9-3 på lördag eller söndag, då är det vi.  😀

.

Allt gott!

//TPF


Leave a Reply

