Gädda 15,4, 124cm. 1/6-15

Hatten av!

Kan inte skriva så mycket mer än så åt denna bedrift. Unge herr Bodin Nord, med Oliver som tilltalsnamn fångade denna underbara drömfisk!

Han skriver själv:
“-Det var jag och min kompis Gustav Göransson som for iväg på lite eftermiddagsfiske. Vädret var inte med oss från början för det blåste rätt så mycket och regnade lite smått men efter en stund så lugnade det ner sig som tur var. I alla fall vi hade kastat i ungefär två timmar kanske utan att ha haft några kontakter och då så ser jag hur min fiskekamrat har spöet i luften och säger
-Ja, men den var inte så stor och medan jag ser när han drillar sin fisk så ser jag min Wingman komma sakta mot båten och pang säger det bara och draget slukas framför mina ögon ner i en enorm gäddkäft, (ett av de coolaste huggen jag varit med om) och sen så var fajten igång. Innan fisken kom till båten så gissade jag att den låg nog över 10 pannor, men när fisken kommer upp till ytan så säger jag och min kompis att den där ligger lätt över 13!
Efter ca 5-8 minuter lyckas Gustav landa fisken med ett gälgrepp. Vi krokar av den och lägger ner den i en vågsäck och som tur är så är vi inte långt från land så vi åker in till land med fisken för att få en exakt vikt. Vågen stannar på otroliga 15,4 kg efter att vi dragit av för vågsäcken! Efter några snabba foton så får hon simma tillbaka.”.

.

15,4kg och 124cm, vilken jäkla bedrift! Sjukt mäktigt fiskat Oliver, jag önskar dig allt gäddgrattis i världen för denna fisk! Oliver Bodin Nord 1
Alltså denna bild. Den tycker jag är bland de bästa jag sett!! Den utstrålar allt som är gäddfiske. Glädjen, lyckan, tröttheten, mäktighet. Årets bästa bild!! Lätt!

.

Oliver Bodin Nord 2
15,4 saftiga gäddkilon på adrenalintyngda armar.

.

Eastfieldgrabbarna skrev att detta är den första inrapporterade fisken på 15kg+ som är tagen på deras beten. Just i detta fall en Wingman i färgen Libansen.  :D
10411228_291469417694657_3273342959257468459_n
Libanesen, denna färg och riggningsförslag om man vill fiska jig.

.

Från mig till dig Oliver, ett stort jäuvfla gäddgrattis till en magisk fisk!

.

Allt gott!

//TPF


Leave a Reply

