Betesbytarkväll. (BBK™) 23/10 på Sjörök, Karlskrona. 1/6-15

TPF´s Betesbytarkväll (BBK™) har jag haft en gång tidigare, en gång förra året. Riktigt trevligt och socialt. Många beten fick nya ägare.

Försökte dra ihop en BBK™ här för några veckor sedan, men var svårt att få folk att tacka ja, nej eller kanske till eventet jag hade på Facebook. Har väl förstått nu att BBK inte passar så bra mitt i fiskesäsongen, eller så var intresset kort och gott lägre än jag trodde. Hursom. Nya tag,nya BBK™.  🙂

Tobias Larson kontaktade mig för några veckor sen, och frågade om jag var intresserad av att dra ihop en BBK™ om han fixade lokal i Karlskrona i anslutning till SportfishMasters final i Gädda (24/10). Självklart var jag på!

.

Allt är tänkt som ett socialt event det här med BBK™ Karlskrona 2015 (23/10). Man träffas och peppar inför finalen dagen efter. Sen kan alla ta med sig beten de inte använder och vill byta bort. Nytt för denna gång är att vi även bjuder in betesbyggare, som får byta eller sälja sina alster till alla andra närvarande.

.

Som det ser ut nu, 4 månader innan vi ska köra BBK™ så är det 8 betesbyggare som vill komma. Fantastiskt skoj!

.

BBK™ tar plats på krogen Sjörök, mitt i smeten av Karlskrona, precis vid vattnet. Tobias har ordnat så vi äter pizza och dryck för 160:- dagen till ära.
logga_payoff-300x152
Perfekto!

.

Är du intresserad som fiskare? Ta med några beten som du vill byta bort, och kom och var social.
Är du intresserad som byggare/gjutare? Ta med dina alster och kom och byt/sälj, och var social.
Är du intresserad som GäddSM-finalfiskare? Ta med dig själv och kom och var social.
Det enda du behöver göra innan. PM:a mig, allt för vi ska kunna ha koll hur många som kommer (Platsantalet är begränsat)!

.

Vilka är betesbyggarna som kommer kanske du undrar?
Det ska jag berätta. Som det ser ut nu är detta de åtta personer som står i startåttan, men gissar vi blir fler:
NettelBaits
NettelBaits, Björn Nettelbladt.

.

Brobaits
Brobaits, Thomas Olsen.

.

EsoxGear Logo
Esox Gear, Steve McVey.

.

Jenzza
Jenzza Lures, Jens Norblad.

.

Nilles handgjorda gäddbetena
NilleLures, Andreas Nilsson.

.

SundinBeten Logo
SundinBeten, Kent Sundin.

.

TN-Lures Logo
TN Lures, Tommy Nielsen.

.

VeroLures
VeroLures, Stefan Elwe.

.

Denna kvällen kommer jag även att ha med mig en insamlingsbössa för Svenska Gäddklubben där alla pengar oavkortat går till SGK´s arbete. Alla som vill kan lägga valfritt bidrag. Så ta med er några mynt eller en Selma till det.  :)

.

Lång tid kvar till BBK™ och Sportfish Masters final i Gädda. Ser dock fram något oerhört mot båda desas evenemang!  :D

.

Frågor, bara att mejla eller PM:a mig!
Dela gärna informationen om BBK™ till dina vänner, eller tipsa de du tror de finner intresse i ett sånt evenemang.  :D

.

Alltså:
BBK™ 23/10 på krogen Sjörök.
SportfishMasters-final i gädda, 24/10.

.

Allt gott och hoppas vi ses på BBK™ och/eller Sportfish Mastersfinalen i gädda.

//TPF


One response to “Betesbytarkväll. (BBK™) 23/10 på Sjörök, Karlskrona. 1/6-15

Leave a Reply

