TPF instiftar Internationella Gädd-dagen. (2:a april) 28/5-15

Det finns dagar till allt. Vissa saker kan man förstå att det ska uppmärksammas, vissa har funnits sedan i alla fall jag var liten. Varmkorvens dag, kvinnodagen, värnlösa barns dag (tidigare menlösa barns dag), alla hundars dag, fars dag, senapens dag osv osv i all oändlighet. MEN inget har med gäddan att göra.

.

Så först ut att claima gäddans dag (Internationella gädd-dagen) är jag.🙂
Datumet Internationella gädd-dagen ska infalla är 2 april, (för övrigt samma dag som Harry potter-dagen).
Gädddagen2

.

Så skriv in i kalendern, internationella gädd-dagen firar vi för första gången 2 april 2016!

Sprid ordet!

Berättade för min vän Steve McVey om mina planer, hans fråga var varför? Jag svarade varför inte. Finns ovan nämnda dagar så ska baske mig gäddan ha en egen dag också. Möjligen kan affärer ha gäddrabatter på gädd-dagen och sälja lite extra, någon tänker lite extra på gäddan och låter bli att fiska om leken pågår 2/4, andra tänker mindre på det och fiskar iaf, men kanske bonkar en gädda mindre än vad de gjort i vanliga fall. Jag ska iaf tända ett ljus och skänka en varm tanke till gäddan och kanske smida lite nya planer för Svenska Gäddklubben t.ex på internationella gädd-dagen.  🙂   Bara gäddan får lite fokus är det ju bara bra, resten är bonus!

.

Since there are so many different theme days, when we celebrate and/or bring light to for exampel the hotdog day, womens right day and so on, I´m introducing international pike day, april 2nd.


Leave a Reply

