Lipgrip mot TPF-frottéhandduk. 4/9-15

Jag har en bekant, vi kan kalla honom Otto (ni vet han som vann på Lotto).

Otto fiskar rätt mycket, men använder än idag en lipgrip.

Jag gillar som bekant inte lipgrip, och som ett led i det erbjöd jag mig att lära ut hantering av olika gäddgrepp till Otto.

Lite “Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något”- tänkte jag då.

.

Men för att förfina mitt erbjudande en aningens så erbjöd jag även att Otto skulle få en av mina handgjutna jiggar, faktiskt en av de första som lämnar min personliga ägo, men utöver det en “kurs” om hur man håller och hanterar gäddan om det skulle behövas eller önskas. Sen om spontaniteten faller på (och om sångrösten känns god) framföra min låt FiskaGädda live i båten.

.

Enda fördelen med lipgrip som jag kan se det är att man inte behöver ta speciellt mycket i gäddan, och på så sätt slipper bli slemmig och blöt i slutändan. Så jag erbjöd även en frottéhandduk till Otto, med broderat ThePikeFather på handduken.

.

Har man sagt något så måste man fullfölja det, så jag har redan nu börjat reka på internet i hur man broderar bokstäver.  :D
Ska springa iväg på lunchen till en sybehörsbutik och kolla lite med dem och eventuellt köpa lite nålar och trådar eller vad som behövs.
Brodera

.

Mitt mål: Att jag förhoppningsvis i slutändan fått en person att sluta använda lipgrip och istället använder sina händer, och som bonus kan torka av sina blöta tassar på skönaste TPF-frotté.  :)

.

Slutet gott, allting gott!

.

Dagens tips: Om någon använder lipgrip i din närhet, lär dem hantera gädda om de vill och önskar. Onda, hårda ord kommer man sällan långt med!

.

Kärlek – Glädje – Respekt!

.

Allt gott!

//TPF.


3 responses to “Lipgrip mot TPF-frottéhandduk. 4/9-15

  • jefvelberg

    Tjena.
    Det här kan sluta illa. Du sitter hemma o knypplar(inget ont om knypplare men) istället för att fiska. dina väggar pryds snart av visdomsord som “en stor k*k är en klen tröst i ett fattigt hem” och bröstkarameller i en skål på bordet. Du startar en blogg tbf, the broderi father.
    /Jocce

    • ThePikeFather

      Hej Jocce,
      Du kan vara lugn. Dock är jag snart gubbe så med all rätt kan jag faktiskt få brodera en smula. Men det blir denna handduk till “Otto” och sen får det antagligen vara bra. 😀
      Men jag kan utläsa av dina rader att det rycker i knyppleritarmen på dig också. 😀
      Trevlig helg!
      //Klas

      • jefvelberg

        Hehe, absolut. Ett bra tidsfördriv. Har faktiskt sytt mej ett par spöstrumpor men det var längesen. Kanske skulle ta fram dom och brodera på en gädda eller två:-)
        Trevlig helg på dej med o tack för dom fina orden i inlägget från mässan:-* Trevligt att träffas tillbaka på dej! Alfred hälsar nog detsamma.
        /Jocce

Leave a Reply

