Gäddkläder under Markoolios konsert! Fiskejournalens hjältar Per-Ola Johannesson & Martin Falklind bjuder på sig själva!! 24/3-15

TPF

 

.

Jag och Mattias J Fors satt idag och skickade bilder till varann från mässan.

Då fick jag denna kioskvältare till bild av Matte.
Martin Falklind
Haha!! Så fantastiskt fin dräkt! Genial!!   (Fotograf: Mattias J Fors).

.

På Sportfiskemässan skulle Marko Lehtosalo, mer känd som Markoolio skulle uppträda på söndagen.

Inget konstigt med det. Låten “Ingen sommar utan reggae” blev till “Ingen sommar utan gädda” på mässan som jag tidigare skrivit om.

.

TPF

.

Jag förstod att kortet ovan inte var på Martin Falklind, han var en av dem som jag visste hade varit uppe på scen och dansat när Markoolio uppträdde.

Så jag slog en signal till Martin Falklind på Fiskejournalen för att få reda på vem ovan gestaltad person är.

.

Nu vet jag att dansare nummer två heter Per Ola Johannesson och är skribent på Fiskejournalen / dansare av rang och hjälte!  :)

.

TPF

.

Fick även tag på youtubeklippet när Martin och Per-Ola gör entré på scen. Fantastiskt skoj att se reaktionen på både Marko och sångerskan!


Världsklass!

.

1Gddor002UlfBrjesson
Glädje på kort.   (Fotograf: Ulf Börjesson)

.

TPF

.

2Gddor003UlfBrjesson
Gäddkläder kommer starkt till sommaren 2015. (Fotograf: Ulf Börjesson)

.

TPF

.

4Gddor005UlfBrjesson
Johannesson och Falklind kör synkroniserade gäddmoves! Markoolio drar av refrängen: “-Ingeeeen sommaaar utaaan gääääddaaaaa”. (Fotograf: Ulf Börjesson)

.

TPF

.

Humor!

 

.

Jag måste även tillägga: personer som i detta fall, Martin Falklind och Per-Ola Johannesson som bjuder på sig själva. Det är beundransvärt och något jag uppmuntrar!
SportfiskeSverige behöver mer sånt här. Det är som jag alltid sagt: Kärlek – Glädje – Respekt!! Funkar i alla lägen, mot allt och alla!

.

TPF

.

Värt att nämna till alla er som vill beställa egna gäddkostymer om ni ska närvara ett finare bröllop, fest eller varför inte bakgrundsdansa till någon känd artist…. oj, det blev en väldigt lång mening. Det jag ville säga var att skaparna av dessa fantastiska dräkter är Maria Ålander och Anneli Romany. Stor tummen upp till er också!!

.

Allt gott!

//TPF

 


Leave a Reply

