Double W, fiskekläder med stil!! 22/3-15

Jag har under en längre tid efterfrågat snygga kläder för oss fiskare som man kan ha på sjön och även privat utan att skämmas. Jag är inte personen som kör fiskekläder privat, även om jag vet att många gillar det. Inge fel i det såklart, förstår många trivs i kläder med sportfiskelogotyper i bjärta färger. Nu på Sportfiskemässan sprang jag på utställaren Thibault “Bobo” Wallmansson och fick se hans klädlinje DoubleW. (Klicka på namnet så kommer ni rätt!!)
Logo
Du kan även klicka på bilden ovan så kommer du till Bobos fina webshop!

I dagsläget är det webshopen som gäller, det är där försäljningen sker!

.

Mina damer och herrar. Bobo är en man med många järn i elden! En riktig konstnär, tavlorna i montern är hans egna verk, kläderna är ritade av honom. Beundransvärt.
Back Camera
Fantastiskt fin tavla Bobo. Så häftigt du målat motiv med dina kläder inmålat. Sen med gädda som grädde på moset! Toppen!

.

Färgerna är helt i min smak. Skulle faktiskt till och med kunna bära orange som färg när det är så här snyggt. En rätt basic klädlinje med t-shirtar, mössor, collegetröjor och old/new school fleecetröjor, västar osv. Men också väskor, spötoppsskydd, scarfar och rullväskor. Bra grejer för fisket! Ser fram emot kommande rena gäddprodukter.  :D

.

Mitt absoluta favvoplagg av Bobos DoubleW-utbud är utan snack fleecen!! Så jävla klockren. En modern HellyHansen med snyggt snitt. Love it!! En sån måste jag ha!!
171888-c211d268c6ed4eb7a825c1fc24b4d68b
Orange, klassisk fleecefärg och även Bobos favvo. Som han själv uttryckte det: “-Orange helt klart! men har ju såklart en av varje.”

.

Min personliga favvofärg på fleecen, mudgreen!
171888-7f63a91db2d54c63ad8c84219ecaa947
Modellen heter Lilla Tjarby. 600:-.

.

Namnlös
Bobos monter. Världsklass!! Så fint! Som att vara hemma hos någon i deras skärgårdshus/stuga.  :D

.

Bobo är uppväxt i Borås (textilmeckat) men i dagsläget är han bosatt i Göteborg. Karpfisket är grunden i Bobos fiske, men när jag frågade om det blir något gäddfiske så svarar han:
“-Det är mestadels Karpfiske som gäller men under sommaren hoppas jag nog på att få med lite sutarfiske och kanske även en del
gäddmete, man vill ju så mycket och helgerna räcker inte alltid till.”. Så det finns hopp om Bobo också, gäddfiske, jo jag tackar.
autum common carp 7,7lbs
Bobbo med en karp.

.

Double W är Bobos skötebarn som företag, men han får även mycket hjälp av hela sin familj som jobbar inom textil och marknadsföring. Vilket såklart är en enorm förmån och stöttning för honom.
Pappa
Pappa DoubleW i kläder av finaste snitt och kvalité!  :D

.

När jag frågar hur skapandeprocessen går till svarar Bobo:
“-Jag utgår från mig själv med mina känslor och behov, det är så processen startar, då får jag in både funktion och nyhetsvärde”.
Back Camera
I love your clothing!! Mer skapande nu Bobo!  :D

.

Alla kläder tycker jag är rejält genomtänkta. Enkel design, men med finess. Nu har jag enbart köpt mig en mössa, men den är fantastiskt skön och snygg!
Men helheten av monter på Sportfiskemässan, hemsidan, produkterna känns fräscha, nytänkande stabilt. Som fleecen, en Helly Hansen 2.0 tänker jag. Kläder som är oknutna till plats. Du kan ha samma kläder i båten under fisket precis som när du är ute på stan och äter middag med polarna. Sånt gillar jag!
Monter
Finmontern!

.

Det märks att Bobo är konstnär, såhär svarar han på min fråga vad han ägnar sina dagar åt:
“-Jag är konstnär och målar mycket! Gick ut från Göteborgs konstskola för snart ett år sedan och innan dess har jag har jobbat som inköpare och designer på Svea och varit med och jobbat med deras E-handel”.
Hund
Nöjd hund. Alla gillar Double W.

.

Double W har en massa grejer för karpfisket, spötopps skyddet kan iof alla med spön ha nytta av. (?)
171888-9b3b7746c9cd40e69bf33d5e420ae2e4
Spötoppsskydd.

.

171888-cc716a7e065a4ac48d44589430d5fcb7
Rullväska.

.

Back Camera
Spöpåsar.

.

Rullgreja
Produkter in action.

.

Jag fortsätter snacka gädda med Bobo. Gäddfisket måste ju få fokus, även om Bobo inte är gäddfiskare i grunden. Men likväl, ett helt ok PB på gädda har han ändå. Fisken vägde in på 5,6 kilo.
Gädda1
(Inte Bobo på bilden.), men finmössa och finschal.  🙂

.

Måste hinna med en västbild eller två också.
171888-fae89b7d59cd41c28ef6bb8cd2da7a67
Riktigt snygg!

.

Back Camera
Väst tilltänkt om man inte ska synas i skog och stad.  :)

.

Näst sista bilderna. Lite blandad kompott av fina saker.

.

Back Camera Back Camera Back Camera Back Camera Namnlös1

 

.

Den mörkgrå mössan var den jag köpte till mig själv. Riktigt skön!

.

Fantastiskt jobb du gjort Bobo! Riktigt fina grejer du har!
Sen mina komplimanger för du körde monter på Sportfiskemässan, alltid skoj med nya grejer på mässan! Jag tycker du och din monter passade som handen i handsken, det var nästan din monter jag besökte mest!

.

Till alla er som läser. In och följ Bobo på:
Instagram.
Insta

Facebook.
FB
Klicka på texten “Instagram” eller “Facebook” eller respektive bild, så kommer ni rätt.

.

Allt gott!

//Klas Skoglund aka TPF


Leave a Reply

