På plats på Sportfiskemässan 2015. (Söndagen) 22/3-15

Morgon började fint, checkade ut från hotellet och begav oss mot mässan.

Gårdagen bjöd även den på nyt mässrekord, 7964 besökare. Sjukt! På ett bra sätt!  :)

.

Daiwa Airdspö, 3 för 1000:- spänn. Jag och David Lundberg från www.nfteam.se Newbridge Fishing Team gick ihop för o ta del av erbjudandet. Jag tog mig ett 10 fotsspö och David de två andra. God Jul! Riktigt bra pris. 333:-. Tänkte ha till Hö-fisket tänkte jag. 7-28 grams.  :D
Back Camera
Nytt spö började dagen.

.

Första vinnaren av min mässtävling kom och hämtade sitt pris. Fantastiskt trevliga Jocce Jefvelberg och mässans sötaste besökare, Alfred.
Back Camera
Alfred gillade Sumpanklubban.  :)   Grattis Jocce, skoj att råkas!!

.

Träffade Matte “Pain” Henriks, fick en fantastisk present av denna trevliga karl!! Kul att ses Matte!
Back Camera
Mäktig man!
Back Camera
Mayhem jigskalle. Sååå cool! Snyggt jobbat Matte!

.

Bästa herrarna från Newbridge Fishing Team. Mina grannar på bloggtorget. Riktigt skoj att träffa er alla!!
Back Camera
Halva gänget och jag.

.

Team Pikebone och deras fisketeams prospekt.
Back Camera
Katarina, Jonas och lilleman!

.

Fina Sussi Stridh från Vision. Sussi satt med oss dödliga bloggare förra året. Men nu är hon proffs och hänger med andra tuffa Visionare!! Men hon har inte glömt sina rötter och kom och gav mig en kram!  :)
Back Camera
Sussi har bjudit in mig och Mattias J Fors på flugfiske här i vår. Ska bli spännande!!😀

.

Marko “Markoolio” Lehtosalo var såklart på plats. Från min intervju med honom här tidigare:

TPF: 
Är det någon Markooliolåt som har ett tydligt fiskebudskap. Tänkte typ ”Vilse i skogen”? Eller är det på Markoolios ”to do”-list?

Marko:
Som det ser ut i dagsläget är det inte det, inte än. Men det kanske kommer något framöver säger Marko med något drömskt i rösten.

Sen kom jag in i mässlokalen och sceenen och fick uppleva det här. Fantastiskt!!!  Hahaha!!!!


Hann inte med något foto med Marko, han var rätt busy. Men skakade hand iaf och tackade för intervjun.

.

Mässtävlingsvinnare nummer två vanns av Joakim Alvbäcken. Stort grattis! Skoj du kom förbi!
Back Camera
En riktig posör.  :)

.

Bästa Robert Jonsson även känd som Robbo kom förbi med sin dotter och hälsade på. Puss på dig Robert!
Back Camera
Tummen upp och hang loose!

.

Lubbe, denna fantastiska man kom förbi och sa hej, ställde lite frågor och det hände grejer.
Back Camera
Lubbe bad mig bokstavera mitt namn. På bilden har jag kommit till “-k-l-aaaaaaaa……”.

Back Camera
Lubbe konserverar fiskar och gör det bra. Eller om man säger monterar fisk, stoppar upp fisk, ja ni hajar!  :D

.

Joel “GäddJoel” Abrahamsson var på plats och kom förbi för en liten pratstund. Jag fick testa på Joels spö han drog världsrekordfisken på. Sjukt tungt spö, och när Joel belastade spötoppen så jag fick känna på hur tungt det känns med Håkärring på kroken förstod jag vilken bedrift denna mannen genomfört.
IMG_0979Joel
Tummen upp för gäddfiske. Nu ska Joel framöver fiska riktig fisk ett tag. Gädda for the win!  :)

.

Back Camera
Joels rulle är aningens större än mina gäddfiskerullar. Helt sjukt vilket fiskeredskap!  😀  Penn International.

.

Underbara Clabster Claesson även känd som Svartzonker hälsade på. Fick oss ett skönt litet snack, alltid trevligt att träffa denna icon inom sportfisket. Puss Clabster!
Back Camera
Jag fick ha koll på Claes högerhand, man kan aldrig veta vad en betesbyggare har för avsikt med en oskyldig bloggare.  :)

.

Mässan avslutades genom att Lubbe kom förbi med ett av hans mästerverk som kärleksgåva.
En Shiteau De La Fk Lubbe 2015.
IMG_3878
TPF Edition. En ära Lubbe!!

.

Sen stängde mässan. Jag plockade ihop min lilla monter och därefter hjälpte resten av gänget i Svenska Gäddklubben med vår monter där. En succé till mässa! Besöksrekord, fått träffa massor med sköna människor och vänner, samt många som valde att bli medlemmar hos Svenska Gäddklubben! Fantastiskt!!

.

Allt gott!!

//TPF


Leave a Reply

