På plats på Sportfiskemässan 2015. (Lördagen) 21/3-15

Godmorgon,

Uppe med tuppen idag. Lördagen är stordagen vad gäller Sportfiskemässan, alltid största mässdagen. Hoppas det som igår blir besöksrekord. Nytt besöksrekord för en fredag blev det igår, 3430 besökare! Skoj!

En av alla besökare ser ni här!
Martin Stålhammar är i Svenska Gäddklubbens monter. Eller just här är han hos mig, men annars.
Han kan allt om ett skonsamt gäddfiske.
Kom förbi mig så får ni läsa mer, eller Svenska Gäddklubben så får ni läsa eller prata mer om ämnet!
Back Camera
Det denna man inte kan om catch & release, det är inte värt att veta.

.

Fick denna gåva av Martin. Utmärkt kvällsläsning!
Back Camera
Catch & Release in recreational fisheries.

.

Fick besök av denna underbara karl. 50% österrikare, 50% svensk. 100% gäddfiskare.
Back Camera
TPF och Sisse Strand fd Mutschlechner. Säg hans tidigare efternamn snabbt 5 gånger.  :)   Kul att ses Sisse!

.

Finaste bästa Roger kom på besök också.❤
Roger
Skoglund och Korsdraget.  :)

.

Fina Erik “Köttregnbågen” Godée och Johan “W4II3” Wahlén kom förbi hälsade. Jag får nästan tankar på att spara ut skegget igen när man hänger med dessa två.  :)
Back Camera
Här ligger jag i skeggligt lä.  🙂

.

Fick finaste gåvan av bäste herr Jocke “JB Lures” Blom. Helt sinnessjukt vackert bete!
Back Camera
Tillverkat i plast, och jag dör vad fint! Måste upplevas, precis som alla beten är det 10ggr snyggare IRL än på bild! Galet fint!
Back Camera
Tack för besöket Jocke! Sen betet, aaaahhh… Så tacksam!

.

Bäste Jens “Jenzza Lures” Norblad kikade förbi. En av våra skickliga betesbyggare vi har här i Sverige!
Back Camera
Hemma i Sverige höll jag på att skriva… hemma i Sthlm har jag ett Jenzzabete som väntar på mig. Då kommer bilder!! Jens gör helt fantastiskt vackra beten. Som ni dessutom kan läsa och se om i senaste Crocodile News.

.

Galet mkt folk idag.
Back Camera
Hitta Mattias på bilden.

.

Fina Anders “Wolfcreek” Ulvforsen kom förbi och snackade lite.
Back Camera
TPF och Wolfcreek.

.

Magnus “Herr Gul” Wiberg från Sumpans Sportfiske kikade förbi och donerade två Sumpanklubbanjiggar som slutade i en mässtävling.  :)
Back Camera
På bilden kan ni se “HerrGul” prata med sin aktiemäklare och diskutera courtagearvoden och Chi-X´s intressanta marknadsandelar inom Financial Conduct Authority (FCA)…. sen somnade jag.  🙂

.

Folk som gör fiskefilm gillar jag. Helt ärligt tittar jag dock ytterst sällan på fiskefilmer. MEN, dessa pojkspolingar gillar jag och deras fiskefilmer NorrlandsGuld speglar allt som jag gillar med fiske. Dessa grabbar ÄR kärlek – glädje och respekt!

Back Camera
 Oscar “Hedgehog” Hedskog, Joel “Balken” Balkow och Teodor “Honken” Holmqvist. Riktigt skoj ni kikade förbi!

.

Fick besök och snackade med en trevlig dansk vid namn Henrik Larsen. En dedikerad fiskare och som även tillverkar sinnessjukt vackra beten!
Back Camera
Henrik med det sinnessjukt fina gummibetet som jag fick av honom. Handmålat och doppat i clear coat. Trevligt att träffa dig Henrik!

.


Leave a Reply

