På plats på Sportfiskemässan 2015. (Fredagen) 20/3-15

Detta inlägg blir som ett inlägg där jag uppdaterar kontinuerligt med info om de som kommit och hälsat på mig på bloggtorget och hos Svenska Gäddklubben.
Blir lite uppdateringar om vad som inhandlats för min del, och saker jag sett som är skoj, fynd på mässan osv.

Här finner ni mig.
KArta
.

bild 4
Här kommer jag sitta. Kom förbi och säg hej.

.

Bara att uppdatera dig här lite då och då, så att du som inte har möjlighet att besöka mässan ändå få en liten inblick och känsla för mässan.  :D

Nu kör vi!! Välkomna till Sportfiskemässan 2015!

Som börjar imorgon….  :D

.

Då kvällen nu på torsdagen inte hade något på agendan blev det tapas på AnnaGretas. Riktigt bra mat! Efterrätten var en chansning dock. Chokladfondant, riktigt trött o trist. Så maten rekommenderas, efterrätterna trista.
bild (17)
Musselgryta med chorizo, kycklingflöjt, friterad paprika, calamares och fyllda paprikor.

.

Nu blir det bingen för lite skönhetssömn, det kan jag behöva. Helt slut. Imorgon mässa!

.

Morgonen började med o se denna underbara dragshowartist på mitt rum. Vilken volym!!
bild 2 (2)
Real hair!  :)

.

Frulle på hotellet, lite vasaloppsstil på frukosten som Per Hansson sa det. I agree! Så man står sig hela dagen är tanken.
bild 4 (2)

Sen hade hotellet tänkt till.
bild 3 (2)
C-vitamin for the win!

.

17 minuter till mässan öppnar.

Öppet!!

.

Dagens första inköp!

Betesbyggarhjälten TrueGlide är på plats. Joe Peterson in Jönköping, Elmia Sportfiskemässan.
Var ju tvungen o shoppa loss. Det kommer mer!!
Back Camera
Min nya favvokeps/mössa!!!  Yay!!

.

Råkade köpa två nya beten.

Konst!!
Back Camera
TPF❤ TrueGlide.

.

Första fiskaren på kort. En av de tävlande i Fly vs Jerk. Medtävlande till Claes “Svartzonker” Claesson.
Back Camera
Lycka till ikväll Evelina Henriksen.

.

Mässans rikaste fiskare träffade jag sen. Vinnaren av Doggers Big Catch. 100.000:- i vinstsumma.
Back Camera
Roy Ridbäck!

.

Träffade även denna trevliga man och hans sprojlans nya båt. Måste vart skakig på handen, för ingen av bilderna jag tog blev skarpa.
Back Camera
Jonas Nordigårds med sin Ockelbo. De ser kära ut kan jag tycka.  :D

.

My lure building God!! Joe “TrueGlide” Peterson!!
Back Camera
One of the best lurebuilders in the world if you ask me!

.

Daniel Aldenroth bygger beten under namnet Alden Baits. Danne och vänner är grannar med mig på Bloggtorget, de kör under namnet Newbridge Fishing Team.
Back Camera
Mayhem Tail. Snygg finish!

.

Team PikeStuff hälsade på, alltså Nils Gorthon och Alexander Fellbom.
Back Camera
Nisse har precis börjat bygga beten under namnet NisseLures. Ska bli spännande att följa!
Kul o se er grabbar!

.

Vem fick Svartzonkers mässbete nummer 1 kanske ni undrar. Vem blev den lyckliga personen?
Back Camera
Måns Svensson, grattis till magiskt bete. Nummer 1, jo jag tackar!

.

Jensa från Huntyards kom på besök.

Back Camera
Ge denna man en kram om du ser honom. Det vill han ha. Mycket!

.

Fick även klämma på Wolfcreeks kommande kärleksbeten i plast. Underbara!

Back Camera
Abborren!! Kärlek!

Back Camera
Större plastmodellen! Färgkarta!

.

Back Camera
Lilla modellens färgkarta.

.

Sveriges snyggaste skegg på en betesbyggare. Mäktigaste betesbyggaren…

Back Camera
Kristian “StampeLures” Stam.

.

Kristian Stampe har skapat dessa fyra beten, bättre än så här blir det inte!

Back Camera
Vansinnigt vackra skapelser!

.

Kanske dagens sämsta bild, no offence till fotografen, men vi kan bättre både jag och Robert “Robbo” Jonsson.  :)
Back Camera
TPF och Robbo i fina NyttFiskekepsar.

.

I Sverige finns det många fina betesbyggare. En av de finaste tittade förbi…
Back Camera
TPF och Martin Brunnberg, tummen upp!

.

Daniel Granholm, ordförande för Svenska Gäddklubben kom förbi och slentrianautografade min snusdosa.
Back Camera
Kan bli värt mycket en vacker dag. Typ.  :D

.

Mässans stiligaste fiskekonservator kom och hälsade på.
Front Camera
Lubbe hade fått en ballong och var på strålande humör.  :D

.

Finns massor med beten att kika på! Hittade dessa beten från FreeWater Pictures som påminner en aning om TrueGlides hårdbeten. Mäktigt!
Back Camera
Riktigt läckra!

osså TrueGlide.
Back Camera
TrueGlidebete och Svartzonkers nya apaaaastora tail. Samma modell som pryder Mässbetet!

.

En av dagens höjdpunkter. Träffa dansken Finn Sloth Hansen som drog en 21,1kilos gädda på Wolfcreeks WolfshadCurly.
Respekt!
bild 2 (3)
Finn Sloth Hansen mina damer och herrar, och så jag då förståss.  :D

Sen betet, the actuall bait that caught the 21,1kg pike!!!
bild 1 (3)
Fantastiskt! Knappt några märken, avisst lite, Men betet skulle ju lika gärna kunna vara helt slaktat!!?  :D

.

Sen mr Anders “Wolfcreek” Ulvforsen köpte jag två beten av.
Back Camera
Slutspelsskegg på Anders och min nya lilla WC-Curly. Skegget åker av när WC-plastbetena är färdiga.  :)

My precious!
bild 3 (3)
Firetigern, aaahhh. Sen valde jag en TheCub som Jens Assur hade fint fiske på sist vi var ute. En vinnare helt enkelt.  :D

.

Träffade trevliga Jimmy Hallberg hos Wolfcreek. Mannen har en fantastiskt fin tatuering!!
Back Camera
Muskytatuering. En tatuering helt i min smak!! Big ups till dig Jimmy!

.


Leave a Reply

