Dagens fiske. Gädda 9,3kg. 7/3-15

Dagen började fint, knät värkte, jag gick och går som SkallePer i Ronja Rövardotter.
Haltande kommer jag ner till min bil, parkeringsbot. På min egen personliga parkeringsplats. Jaja, ett bokmärke kan man ju alltid behöva tänker jag samtidigt som jag knyter näven i byxfickan och förkunnar en förbannelse över den idiot till parkeringsvakt som fått för sig att lappa mig.

Jaja, nog om det.

Micke var färdigpackad (utan alkohol) när jag kom, han bjöd på färsk juice, råsaftcentrifugtillagad av alla frukter som finns som är gula och orangea.😀 Supersmaskigt.

Frulle på McDonalds, jag har tänkt på det lite, men McDonalds frukost är inte speciellt god någon stans. Men ändå köper man skräpet. Men snabbt gick det, och det kanske är hela poängen?  :D

.

Vårt fiskeställe har vi besökt förut, så vi körde igång. Ett jäkla nötande bygger det på. Sist jag var där ensam var vädret sjukt trist och nötandet blev en halvdag. Men idag nötte vi på som om det inte fanns någon morgondag.  :)

Gick igenom en heldel nya beten som landat i min betesarsenal. Många glada överraskningar till beten utan att nämna någon utan den jag fick fisk på.

.

Micke var och fixade något när jag testar Sumpans nya tjockisjig, den så kallade SumpanKlubban. Ett kast, ingenting, två kast, kommer väl in halva mängden utkastad lina när *SMAAAACKA* gäddan kliver på. Shallowfiskad i sakta gemak.  :D

Jag ropar till Micke, “-Hååååååv!!!”. Micke kommer springande snabb som en jäkla örn med håven. För mig var det den andra landade gäddan för året.

.

Vågsäcken åkte fram, eller det kanske är att ta i att kalla det vågsäck, men en IKEA-kasse fungerar lika bra den med.  :)

.

9,3kg!! Årets andra gädda drog ner mitt snitt dock. Haha..!! Första gäddan 9,5kg, andra på 9,3kg, det blir ett snitt på 9,4kg.

.

Helt sinnessjukt skoj!  Vilken jäkla start på året!

.

Betesfisk, fanns det det kanske ni undrar? Ehhhh, ja.
IMG_0126
Mitt nya Holme Baitsbete levererade direkt!!  :D  Gick sagolikt i vattnet Filip!!  :)

.

Det var helt sinnes. Måste varit miljontals betesfiskar. Kändes som man slog i sten i varje kast med betet. Jag och Micke fick säkert 20 braxen och lika många mörtar.  Galet!
Dubbelhugg
1 kast, två arter.  :)

.

Just ja. Gäddan ska vi ha bilder på också. Haha, eller vem är jag att försöka luras?! Som om jag skulle glömma den. Blev på riktigt galet lycklig och glad av denna fisk!

.

Plåster är alltid bra att ha med sig.  :) Jag hade det inte, men däremot Micke, vattenfast, klibbfritt, fäste som sten. Bästa!
Gäddaa6
Gälbågar är vassa.

.

Gäddaa2
Jag tror jag måste gå en posekurs?! Gäddan ser inte större ut än vad den är på denna bild. Måste ju också ta tuffa bilder på gäddor. Får bli om jag får fler fina gäddor.  😀

.
Gäddaa3
Så synd att jag inte fick med en profilbild på gäddans skalle och nacke. Som en jäkla puckel, grov som satan och fetast i stan.  :D

.

Gäddaa1
Blir aningens stel posebild när man har ont i benet och inte kan böja knät.  Men grann är hon, gäddmadamen!! Kärlek!

.

Gäddaa4
Sjukt mäktig fisk. Kan 10:an komma snart kanske?😀

Gäddaa5
Sumpanklubban och gädda på kort.❤

.

Sumpanklubban levererar!
Värt att nämna, det är ingen hemlighet att jag känner Mange Wiberg från Sumpans Sportfiske, jag testfiskade deras nya jigg för första gången idag. Resultatet. Ja, se bilderna.🙂  Fantastiskt tung, lättfiskad jig! Perfekt för dagens strapatser.
Värt att nämna nummer två. Ja, jag har satt i betet i mungipan på gäddan inför sista fotot, innan jag återsatte fisken. Var bara en stinger kvar i munnen, den andra slets sönder, mitt på vajern! Så gick snabbt. Alla kan vara lugna.  :D
Jag kommer dock inte hänga ut stingertillverkaren.  :)

.

Stort tack till Micke också för som alltid en riktigt fin fisketur, hembakta kanelbullar och en superhåvning!!  :)

.

Allt gott!

//TPF


3 responses to “Dagens fiske. Gädda 9,3kg. 7/3-15

Leave a Reply

