TPF-Frågesport! Vinn biljett till Sportfiskemässan! 2/2-15

Nu närmar vi oss Sportfiskemässan med stormsteg, körs på Elmia i Jönköping iår, den 20-22 mars.
Banner-Sportfiske-Flugfiskenet-550x250pix (1)

Hoppas så många som möjligt kommer. Jag som i ett försök ska försöka få dit iaf 10 personer till.
Därav kör vi även iår TPF-Frågesport!!!

Reglerna är enkla. 10 frågor. 10 fribiljetter till mässan.
-Alla får gissa EN gång per fråga!!
-Man kan enbart vinna EN biljett! Så har du vunnit en biljett, gissa inget mer, för du kan inte vinna fler biljetter iaf.
-Du skriver ditt svar aningens som kommentar på bloggen, mejlar på thepikefather@hotmail.com eller skickar PM till TPF på FB eller mig privat på FB. Där jag ser svaret först, det räknas. Jag är enväldig rättvis domare.  :)

Lycka till!

Då sätter vi igång.
1. Jag lät tillverka två TPF-mössor, jättevarma och sköna. Men i vilka färger är dessa mössor?
252075_10150286757630993_531565992_9422327_7606480_n
Just på denna bild har jag ingen mössa.
Denna fråga utgår. Kom inget rätt svar. Grå/Röd var korrekt svar. Men orsaken till att jag skrotar frågan är att jag hade två som gissade på Gerberkniv, men råkade hylla fel person först. Så båda Gerbergissarna får varsin biljett.

.

2. Fråga två är en tvåstegare, naila båda svaren för rätt.
TPF-rodrack rymmer rätt många spön, men hur många är frågan? Samt nämn minst tre av spöna som pryder TPF-rodrack i dagsläget.
IMG_2279
Ett av spöna när det inte rodrackar och vilar. Jocke Alvbäcken satte tillslut rätt svar på en fråga! Grattis till ditt rätta svar som var:  6 spön, St croix TopNtail, St croix Classic jerk och .. Okuma EVX    Ses på mässan!

.

3. Krokskador är rätt vanligt för de som fiskar. Jag undrar hur många gånger jag blivit perforerad av krok under fisketurer?
C&R
Det kan göra ont att fiska.
En fråga som Fredrik Vikström nailade, 3 gånger är rätt svarat!! Snyggt Fredrik! Biljett till mässan bjuckar TPF på! Grattis!

.

4. Det var en tur på GötaÄlv med CaesarLures och MIckeAmmer, jag fiskade min egna jig för första gången, och fick en skaplig gädda. Men vilka färger hade jigen?
IMG_9992
Nop, inte den färgen.
Rätt svar: Brun och gul fick jag av Christoffer Sääw! Stort grattis Chrippe!
Jigjig
Jigen. Brun/Gul.

.

5. Alla har ju sina favvobeten beroende på var och hur man ska fiska. Men det finns ett bete som alltid finns i TPF-fiskeväska på varje fisketur. Vilket?
IMG_9911
Ovan efterfrågat bete är alltid med för tur och fiske, lite som endel säger skitfiske ist för lycka till.  :)
Filip Rydbeck smackade på med rätt svar. Jag har alltid en Berkley Pulse Shad 14cm i min beteslåda. I smoltfärgen.  :)
Grattis Filip!

.

6. Hyfsat svår fråga. Men om du frågar TPF finns det enbart två chokladkakor från Marabou som kan intas under fisketur. Vilka smaker är det?
2
I brist på choklad.
Rätt svar: Ludvig Eriksson svarade Helnöt och Frukt och mandel. Helt jäkla rätt!  :D

.

7. En bra fällkniv till fisket är viktigt. TPF har också en. Men vilket företag har tillverkat kniven?
kniv
Diskret fiskekniv?
Simon (Oklart efternamn) svarade Gerber på knivfrågan vilket är helt rätt!  Grattis Simon! Grattis även till dig Victor som faktiskt för först med att svara. Skicka mig era adresser är ni snälla! Grattis!

.

8. Jag kommer självklart närvara på Sportfiskemässan. Dels som bloggare, men också i en annan monter. Vilken?
Mässkarta
Klipp ut och spara.  :)
Rätt svar kom först från Andreas Holmström. Grattis till rätt svar som var Svenska Gäddklubben!  Ses där!

.

9. Under 2013 gick min låt “FiskaGädda” upp på I-tunes topplista, de 50 mest spelade låtarna inom alla genres! På riktigt!  :) Platsen innan IconaPop´s låt I love it! Frågan är, vilken placering fick Fiska Gädda som bäst?  (värt att nämna var att låten kom upp på topplistan en vecka och försvann direkt. Men skoj iaf. )
FiskaG

Erik Dalerå svarade plats 47, vilket är helt korrekt! Grattis Erik!

.

10. Jag har en bil. En fiskebil. 2,5 fuckin litersmotor med turbo o grejer, vindrutetorkare, läder, blinkers och hela konkarongen. Men exakt, vilken färg har bilen?
TPFBIL.
En annan av mina bilar.  :)
Rätt färg svarade Fidde som kommentar på bloggen. Min bil är Gäddnattsvart!  :D   Grattis Fidde!

.

Det kära ni, det var frågorna för iår. Endel av dem riktigt enkla, andra kräver lite arbete och kunskap för att få fram rätt svar på. Men likväl! Lycka till. Vinnarna presenteras under varje fråga här på bloggen.  :D

.

Allt gott!
//TPF


23 responses to “TPF-Frågesport! Vinn biljett till Sportfiskemässan! 2/2-15

Leave a Reply

