Värtan Cup 2014. 25/8-14

Nu på söndag den 31 augusti går Värtan Cup av stapeln. 

Sportfiskeboden i Viggbyholms Marina med Micke “MrB” Boettge i spetsen anordnar själva tävlingen. 
VärtanCup2014a
Roger Mickleson blev Rogar Micklasson. Fantastiskt!    :)
Jag vill även betona att jag har inget med teamnamnet att göra. Haha!!  Sinnes!  Bockarna Skeddrag och TPF hade varit mer passande som namn.  😀

.

Jag har varit med på ett gäng Värtan Cuptävlingar, brukar vara svårt, jag tror att jag har en enda godkänd fisk i mitt bagage. Så brukar vara svårfiskat, även om tävlingen är aningens tidigare iår än den brukar (var nog så förra året också?). 
VärtanCup
Tagen precis innan starten går.  Mäktigt!

.

Starten 2013. 

Film, klicka här.

.

Starten 2012.

Film, klicka här.

.

Starten 2011.

Film, klicka här.

.

(WordPress har gjort förändringar, så det är inte möjligt o länka lika bra som tidigare att länka till youtube, så ovan är så bra det blir).  😦
.

Hur som, det är det artonde året tävlingen anordnas, och det brukar vara riktigt många startande båtar med i tävlingen. 
Nu i skrivandes stund är 97 lag anmälda, och sista dagarna brukar det drälla in en massa anmälningar. 

Så passa på o anmäl DIG och dina vänner till Sveriges kanske största gäddfisketävling. 

.

Dagen innan den 30:e, alltså på lördagen, så anordnar samma ställe en liten “Gäddfiske-mässa” med utställare på plats från olika större tillverkare, den enda som jag nämner vid namn som kommer vara där är: Jacob Magnusson aka Eastfield Lures. Så åk dit och kika på hans beten och kanske några saker också. Brukar vara skoj!

.

Hoppas vi ses där!

.

Allt gott!

//TPF


Leave a Reply

