Söndagsfiske i gassande solsken, Mälaren. Nytt PB. 8/6-14

Ok, rätt taskigt formulerad rubrik. Lite kvällstidningskänsla på den för att locka läsare. Men lite skoj, för jag fick faktiskt nytt PB igår, men på musslor.
IMG_0896
Med denna ingress och bild så har jag satt lite nivån på denna fiskedag.

.

Morgonen började bra. Allt flöt på som det skulle med packning, uppblåsande av båt och att komma iväg.
IMG_0894
Roggans HonWave är fantastiskt bra. Lätt att transportera, stabilare än man tror och hyffsad rymlig för två.

.

Jag ska verkligen fatta mig kort, den här dagen kommer fiskemässigt inte gå till historien som en höjdpunkt. Helt sinnessjukt segt fiske.

Roger fick en gädda som han landade, en klen, liten stackare till gädda. (Ni anar bitterheten i min ton?!).  :)
IMG_0902
Vi hade fiskat ett antal timmar innan denna klev på.

.

Roger hade ändå några följare, vi prata 2-3 på hela dagen iof, men iaf. Sen hade han en gädda till på som han inte lyckades landa, av samma kaliber som den på bilden ovan.

.

Vi testade allt, djupt, grund, hyfsat grunt. Jig, wobbler, jerk, spinnerbait, skeddrag, glitter, färgglatt, dova färger, dynamit.
IMG_0897
När inte ens denna färg funkar, då är det bara o packa ihop o åka hem. Nu gjorde vi inte det, envisa som vi är.  :)

.

Jag hade ETT hugg på hela dagen, den gäddan landade jag. Sen hade jag EN följare. Thats it!!   På 11 jäuvfla fisketimmar.  Haha.. sinnes. Det enda vi fick, var en trevlig dag, många skratt, och jag fick solbrända öron.  🙂
IMG_0903
Måttligt frustrerad fiskare på bilden.

.

IMG_0905
En klen tröst kanske när fisket är surt. Men naturen gör en aningens gladare. Den här skymningen (no filter) går inte av för hackor.

.

Mälarens andra tur där jag bor, första turen bra, nästa skit. Det är iof lite så fiske kan vara. Inte bara att åka ut och hämta (fånga) gädda, och lite det som är tjusningen.🙂

.

Allt gott!

//TPF


Leave a Reply

