Kvällfiske i Mälaren. 5/6-14

Jag och min vän Roger hade snackat lite om att testa vattnen precis utanför mig, Mälaren.

Så med Rogers Honwave var det inga problem. 10-15 minuter med fotpump så har man 4,5m gummibåt, specad för motor upp till 25hk. Sinnes!

Men, vi körde inga 25 kusar, utan en elmotor på feta 55lbs.
IMG_0840
Roggan styr med van hand sin elmotor.

.

Var väl ute sen middagstid, och var inte runt sååå himla mkt. Vi lyckades hitta en djupkant där det stod en heldel gädda. Inget stort så. Jag stod och skojade och snackade skit, och fick ett hugg som bara sjöng i spö, självklart missade jag mothugg. Sånt som händer när man inte är med i matchen.  :)
IMG_0856
Mitt nya Zonkerbete i het färg fick bekänna färg.

.

IMG_0845
Roger har god hand med gäddamerna.  :)

.

IMG_0846
En 3-3,5:a.

.

Blev några småstopp här och var, fick in alles 8 gäddor. Jag fick 5 och Roger 3. Helt ok, för en liten kvällstur i helt nya vatten för oss båda.

Vi hittade ett område som var hyffsat grunt, 1-3meter, med utspridd vass. Lite som ett vasslandskap. Helt underbart.  Där fick vi endel aggressiva damer och karlar på kroken.  :)
IMG_0861
Gädda med rätt krallig nacke.  :)

.
IMG_0853
Gudomligt vackert.

.

Motsatsen till gudomligt vackert är detta rätt sunkiga tält som någon verkade bo i och verkade ha bott i rätt länge. Såg ingen människa men det var uppsatt på lastpallar och fyllt med saker… Skumt sa Bull..!

.

Blir nya försök imorgon. Då heldag kring samma vatten. Då hoppas vi det kommer upp lite större sköna damer.

.

Allt gott!

//TPF


Leave a Reply

