TheSharkFather is born. :) 4/6-14

Glada nyheter, som ett komplement till ThePikeFather skapar jag nu även TheSharkFather och claimar det namnet.

Som säkert ingen missat så skrevs det igår i media om att vithajar på sikt kan dyka upp kring vattnen i skånetrakterna. Alltså i havet typ Kattegatt, kanske Östersjön med lite tur, så ingen misstar det här och vithajsfiskar i Skånes insjöar.  ;)
Vithaj.
Typ tänder som hos en gädda. (Dessa är aningens mjäkigare kanske?)

.

Jag som enbart fiskar gädda, kan faktiskt tänka mig att fiska vithaj också, så för att vara ute i god tid så ställer jag mig öppen för vithajsfiske också.  :)

.

Sen antar jag detta är just en medial grej, visst, någon gumma i Storbritannien hade sett en vithaj utanför deras kust, men antar det är rätt unikt och vi får vänta ett tag framöver tills miljön fått ännu mer stryk så våra vatten värms mer och vithajen kommer till oss.

.

Ska redan nu börja snida på hajbeten i trä, eller möjligen gummi.  :)

.

Shark
Kör mkt ytbeten på just vithaj.  :)

.

Allt gott!

//TPF


Leave a Reply

