Skeddragstestet! Abu vs CWC. 30/4.

Var på Sportfiskeboden i Täby idag, min JB med ut-trim skrek vid utkast, lät som det satt ett litet litet barn instängt i rullen och skrek för fulla muggar…iiiiihhhhhhhh!      :D

Nu har jag fått visat var jag ska olja o grejer. Råkade då snubbla över ABU/Svartzonkers nya stora skeddrag Singö och CWC´s nya motsvarande Buster Spoon.
image (86)
Fina färger. Båda ser heta ut. Clabsters form är lite nyskapande i mina ögon, CWC safe:ar.  :D

.

Så var tvungen att köpa en av varje i hyfsat liknande färgsättningar. Så tänkte jag gör ett litet lekmannamässigt test med dessa och uppdaterar denna tråd hur gång, utfall på fiske, kastlängd osv osv redovisas. Kan bli skoj!

Redan vid hemkomst smaskade CWC in en lättförtjänt poäng. Deras splitringar var inte paj när man tog upp betet ur förpackningen. Jag brukar inte skriva negativt om många saker. Men splitring som ser använd ut och misshandlad i nyskick är sinnes!! Skräp! Så ska byta den.
image (87)
Icke ok!!

När vi ändå skriver om tafflig kvalité, så kan vi ta upp CWC´s bete också. Idag 1/5 tog jag några kast med båda betena.
Så här ser CWC´s bete ut efter två kast!!!
image (89)
Lite känslan av att CWC kan skita i att sätta dit ett öga om de inte ens kan sätta på det med lämpligt/vettigt lim, eller lacka hela betet.

.

Allvarligt, Abubetet köpte jag för 119:- och CWCbetet för 109:-, kan man inte kräva som konsument att de ska levereras med bra basutförande. Ok om vi konsumenter slänger in betena i sten, eller annat skadande beteende. Men som nu, splitringar som är skräp, ögon som inte sitter fast på ngt sätt. SKÄRPNING!!! Eller sänk priset så det motsvarar kvalitén!!!

.

Sen är det game on när jag väl kommer ut på hav eller sjö.

I vattnet och kastmässigt: 

CWC´s bete kastar bättre, har en mer kastmässig viktsättning, medans Abu´s bete är i mina ögon aningens för lätt för att kasta långt. Är det blåsigt och man kastar mot vinder tror jag inte man kommer långt alls. ABU´s bete har dubbla trekrokar, den övre kroken närmast tafsen har en tendens o fastna i själva betet, vilket hämmar gången. MEN, jag tycker ABU´s bete har en trevligare gång. Mer oregelbundet och slängande. CWC´s känns lite som vilket skeddrag som helst på gott och ont. Jag ska fortsätta testet så snart jag kommer ut på sjö och hav.

.

Med Micke drog jag samma lika många kast med dessa beten.
Summa summarum, CWC drog första fisken. En liten snipa.
Cwc1
Första fisken i testet! CWC bjuder in till dans.🙂

.

Fortsättning följer och poängställningen uppdateras kontinuerligt.
Clabster/Abu – Ulvforsen/CWC.
Kvalité: 1-1

Fisk: 2014-06-02,  0-1.

Minuspoäng
Abu för riktigt tafflig splitring.
CWC för ögon som inte sitter fast, alls över huvud taget!

.

Allt gott!

//TPF


5 responses to “Skeddragstestet! Abu vs CWC. 30/4.

  • Fidde

    Spännande! Ser en extra krok skymta på andra bilden. Hur är det med krokar på dessa två beten? Storlek? Antal?
    Mvh

  • Lars

    Hur är gången på buster spoon? Köpte hem ett par men har inte möjlighet att testa på länge. Hittar ingen video heller. Köpte ett par Singö också, de ser ju riktigt smaskiga ut!

    • ThePikeFather

      Hej Lars,
      Vaggande, kan filma ngn dag. Pajade axeln för några veckor sen. Därav jag inte skrivit mer om “Skeddragstestet”. Kolla youtube, eller cwc´s hemsida kanske har film på gången.
      Singö gillar jag, aningens för lätt kanske. Men hade bra gång i mina ögon. Vi får se var det slutar för dig och mig med gäddor och skeddrag. 🙂

  • fiskedrag

    Haha! Underhållande läsning!

Leave a Reply

