Sportfiskemässashopping. 21-23/3-14

Jag hade egentligen inga planer på att shoppa något på Sportfiskemässan.

Men eftersom jag känt mig själv i snart 36år så förstod jag att något var i görningen när kroppen tog sig till en bankomat imorse och tog ut några slantar.  :)

.

Så here it goes, TPF´s shopping under Sportfiskemässedagarna tre.

Första köpen blev tre av Svartzonkers mässbeten, den som heter The Cheap Tail, riktigt fina.
image (92)
Råkade köpa tre av fem färger. Känns bra.

.

Sen blev det en liten Holmetail från HolmeBaits. Custommålad.
image (93)
Sååååå jäuvfla fin! Ett riktigt kärleksbete!
.
image (94)
Signerad. Underbart!

.

Såg Jacob Magnusson aka Eastfield Lures stå och sälja beten. Han hade lagt upp en bild tidigare på Facebook på sitt bete Wingman i en färg som jag inte kunde motstå.
image (90)
Är inte den het så vet jag inte. Tur att den fanns kvar till mig.  :)

.

Sen blev det 5st förbeställda tafsar från Patte.  Verkar riktigt vettiga!
image (91)
Tafsar. Ser jag fram emot att få testa!

.

4st Svenska Gäddklubben BusterJerks, avisst.
bild (12)
De två i mitten, riktigt fina.  <3

.

Ord överflödiga.. Wolfcreek gummi… aahhh… (min första, men säg inte det till någon…)
bild (15)
Het färg. Vitt och grönt, så våren 2014..!  🙂

.

Dogger hade och har massa Abubeten till finaste av priser. 20:- för typ Atom i olika storlekar, Toby, Mörrumspinnare osv. Ja, ni hajar grejen. 20 spänn, perfekt.
bild (16)
Mörrumspinnare, 28gram, helt ok. Min vän mr Strandberg envisas ibland med att jag HÖ, och min andra vän Mr Krus tipsade om Toby 18grammare. Perfekt!

.

Peter Fly Tyer Dahlström sitter på mässan och gör dessa smått fantastiska beten i de färger man vill ha.
image (95)
Rosa för att bejaka min kvinnliga sida, och svart och vitt för typ ljus och mörker.. typ..  :D

.

Fick av samma man en liten present, uppskattas!  :)
image (96)
Gäddspinnare.

.

Bäste Johan “Birkan” Björk gav mig ett kärleksbete (?).
bild (19)
Är inte den vacker så säg!? Birkan sitter vid betesbyggarna på Sportfiskemässan, dock bara idag lördag.

.

Träffade Christina Broman på mässan, smeden som tillverkar smycken och har en serie gäddsmycken kallad Tight lines.🙂
bild (24)
Råkade visst bli med ett halsband och smycke.

.

image (97)
Fint va?!

.

Fick en riktigt fin ring av Tommy Lönnebacke som Fiskemorsan Jeanette Linnarud tillverkat.
IMG_9911
Fanns två ringar en apastor och en liten. Så det fick bli en lillfingerring.  Strålande!

.

Sista köpet på mässan var egentligen det enda som jag “behövde” handla, ett haspelspö. Mitt MP-Pro, avisst jag älskar det. Men MP och jag har varit ett par i flera år nu. Så jag kände det var dags att testa ett nytt.
Westin
Valet föll på ett Edge/Westin Dynamic Powercast med ovan spec. Känns så jävla bra! Tror det kan bli bra.  :D

.

Det var all shopping det på Sportfiskemässan 2014.

.

Tack till alla som kom och hälsade på oss bloggare, det värmde!

Allt gott!
//TPF


One response to “Sportfiskemässashopping. 21-23/3-14

Leave a Reply

