Fisketatuering. TPF´s första tatuering. 27/2-14

Ända sedan jag vart 14-15 har jag velat tatuera mig. Men skjutit på det då jag har psoriasis, i värsta fall kan det bli en tatuering med psoriasis i. Men efter noggrann research så slog jag till, 35år gammal.  :)

Har varit lite olika motiv genom åren men med mitt fiskeintresse så har det iaf senaste kanske 7 åren varit bestämt ett motiv med något fiskeinfluerat. Något jag kan stå för när jag är 65-70 år. Tänker inte säga vad jag först hade tänkt att göra, för det kommer fler tatueringar tids nog. Väntar även på tid hos en av mina favvotatuererskor.

Nille på Salvation Tattoo blev mitt val för min första tatuering, efter att ha konverserat endel med honom stod det klart att jag kommer kanske inte helt otippat köra på en gäddtatuering.  :)

Ville ha lite mittemellan fototatuering och sjöfarartatuering. Alltså ingen tatuering som motsvarar ett foto exakt med alla detaljer, och inte så enkel som en sjöfarartatueringar eller oldschooltatuering. Tycker resultatet blev över förväntan, det finns en själ i tatueringen. Riktigt fin, är galet nöjd.

Sen att det blev just den gädda som var den första gäddan jag fångade förra våren när jag, Micke CaesarLures och Micke Ammer var vid Göta Älv känns riktigt bra. Dessutom och kanske det viktigaste, denna gädda var den första gäddan jag fick på min egentillverkade jig. TPF-jigen.
TPFGÄdda
Formen av min gädda är den vi tatuerade.  :)

.

image (81)
Tog en fika innan tatueringen och föreviga min orörda arm.  :)

.

image (82)
Nille sätter igång. Här ska skapas gädda à la bonne heure.

.

image (83)
Lägg märke till bilden fasttejpad på armstödet.  :)

.

image (84)
Gäddans konturer på plats. Samt den observanta ser också min aningens självgoda text… ThePikeFather.  :)

.

image (85)
Detaljer och mer färg (svart) börjar tillsättas.

.

image (86)
Gäddan klar. Aningens svullen, men finfin i mina ögon.

.

image (88)
Lagom stor, på en lagom diskret plats.  :D

.

Ursprungsbilden och resultatet.
image (89)
Fantastiskt!

.

Stort tack till dig Nille, Salvation Tattoo rocks!!  Grymt arbete, jag är supernöjd!

.

Allt gott!

//TPF

 

 


4 responses to “Fisketatuering. TPF´s första tatuering. 27/2-14

Leave a Reply

