Sportfiskemässan 2014 närmar sig med stormsteg. Karta och tips till er! 19/2-14

Nu är det nästan exakt 1 månad kvar till Sportfiskemässan sparkar igång för iår, glädjande i Kista iår. 21-23 mars är det, boka in det i era kalendrar!!

Aningens egoistiskt tänkt av mig som huserar i Sthlm, men så skönt att jag har närmre till mässan iår. Sen kändes det som en större mässa när det var i Sthlm 2012 jämfört med när det var på Elmia i Jönköping 2013. Kan ha fel på sista, men det kändes så?!

Vad har jag och du för förväntningar på årets mässa?

Jag personligen kommer ju vara på plats samtliga tre dagar, blev som jag tidigare skrivit om, förfrågad om jag ville närvara som bloggare. Lät skoj tänkte jag, då får jag ju faktiskt träffa många av er som läser mina rader. Det är det jag mest ser fram emot, träffa alla er, och alla andra människor också såklart.

Jag är i gott sällskap, vid min bloggande sida kan jag nämna namn som Sussi Stridh som Sussis Symfoni, Eric Hansen som Piscatus, Therese Lundin som Flicksländan, FiskeFürAlle med tre glada fiskare vid namn Peter, Magnus och Danne m.fl.

.

Personligen kommer jag ha kamera och dator med mig, blogga endel på plats, ta massor med bilder. Så se till och kamma er ordentligt innan ni kommer fram och hälsar, för jag kommer antagligen vilja ta bild på er alla.  🙂

Tänkte för att underlätta för er så bifogar jag här en karta ni kan skriva ut. Har markerat nog de viktigaste platserna som ni bara måste besöka.  :D
Karta Sportfiskemässan Hur man ska gå
Kistamässan sa till mig, anledningen till att vi bloggare inte är i huvudsalen, utan i entréhallen, var av två anledningar.
Den ena, Johan Broman, FishEco med JanO i spetsen och SportfishMasters ville inte vara ensamma, de ville ha närhet till oss bloggare eftersom vi är så varma som personer.

Det har även JanO på FishEco gått ut och sagt i media vid flertalet tillfällen när det blev klart att han skulle vara så nära oss bloggare.
Typ citat: “-Det finns inget mer i livet jag ser fram emot än att få vara nära Klas “ThePikeFather” Skoglund i tre hela dagar”. Typ så, ganska exakt så sa han den där JanO vilket såklart gör mig jätteglad.  :)
Det andra, vad är det första som möter besökarna när de kommer in genom entrén?! ? Jo, just det…. Bloggatan, med oss fina bloggare och ovan nämnda personer/företag. Vi är lite som gräddan, finaste varorna i skyltfönstret, erfarenheterna man vill lyfta fram i CV:et osv. Därav om ni ser mig i finkläder, (läs jeans, t-shirt och huvtröja typ) är det av den anledningarna.  :)

.

Har även markerat lite på kartan med svarta pedagogiska streck hur ni ska gå i mässlokalen. Så ni inte blir förvirrade.

Så jag hoppas att du som läser detta verkligen kommer fram och skakar hand på mässan, don´t be a stranger så att säga.

.

Shop til you drop tror jag många har som motto på mässan, tror vi alla besökare har goda förutsättningar för det med tanke på alla fina butiker, guideverksamheter, föreningar, företag som är på plats!!

.

Allt gott!

//TPF


2 responses to “Sportfiskemässan 2014 närmar sig med stormsteg. Karta och tips till er! 19/2-14

Leave a Reply

