Lathund för gädda. Längd, konta vikt. 11/2-14

Hittade denna på nätet. Lite skoj. Sen om det stämmer, det vet du som jag. Nej, långt ifrån alltid.

.

Men en lite skoj bild och en liten liten hänvisning till vad fisken kan väga baserad på längd. Sen är det ju skoj o ha en måttstock att någon gång få dra en 160cm´s gädda, 30kg, jo jag tackar.  🙂

Vikt-längd
30kg. Fantastiskt! En vacker dag kanske?  :)

.

Allt gott!

//TPF


2 responses to “Lathund för gädda. Längd, konta vikt. 11/2-14

  • Toby

    Det finns en “gäddvåg” att ladda ned på nätet. Den heter Esokgs och kräver att du matar in fiskens längd och omkrets.
    Jag fick en fin gädda förra veckan som jag blev tvungen att ta upp.
    Min fru jobbar i mataffär så jag vägde den där …. vikt 5.298 gram.
    Mätte den och knappade in måtten (91 x 40) i Esokgs när jag kom hem och svaret blev … 5.377 gram. Den slog fel på blott 79 gram (1,5%).

Leave a Reply

