TPF´s Betesbytarkväll™! (BBK™), En formidabel succékväll!

Tror kanske inte någon har missat att jag tidigare skrivit om Betesbyggarkvällen (BBK) som var i antågande.

Igår var premiärtillfället, vår alldeles första BBK tog plats på min vän Görans sushihak på Östermalm. Från klockan 17 började folk droppa in i lokalerna. Endel hade måååånga beten med sig, endel hade en Icakasse med beten med sig. Alla som kom dukade upp sina kartonger/kassar/lådor med beten och gjorde plats för BBK.  :)
image (3)
Hälften av alla beteslådor. Fantastiskt för oss betesnördar att kika ner bland andras beten och faktiskt kunna byta till sig det man ville ha. Alla glada liksom, båda parter!

.

Kom förbi en sushikock som gjorde iordning all mat som de närvarande hade beställt, och sen blev det endel öl också.
Maten var fantastiskt Göran, inge snack om saken, jag fick friterad krabba som var inploppat i någon rulle med ris och lite grönsaker och en smaskens majjo.  :)
image (3) kopia
Mina fantastiskt goda rullar med krabba, och någon rättikasallad som var smask till.

.

Görans mat
Görans eminenta sushitallrik. Antar han blev mätt?!  😀

.

Folk äter mat
Endel av gästerna njuter BBK-middag.  :)

.

Kagge och Gävlekillarna
Charlie och Jimmy från Gävle och Kaggen snackar beten.

.

Tror de flesta bytena skedde efter middagen, innan mat snackade alla mest och klämde på alla beten som låg upplagda överallt. Tror allt som allt vi blev 13-14 personer till slut. Mer än godkänt för att vara första tillfället. Sen tror jag inte vi ska vara alldeles för många heller, 20-25 är nog max för att kunna ha det rätt intimt, och hinna snacka med alla utan att det blir pannkaka.
Lokal och folk
Folk som klämmer och känner på beten och snackar fiskeminnen.  :D

.

Samtal i lokal
Mattias och Lars-Ove verkar nöjda med maten.

.

Lars-Ove byte med Roger
Tror Lars-Ove och Roger var de två första att göra bytesaffär.  :)

.

Kaggen byter med Roger
Kaggen och Roger bytte med varann.

.

Ovanifrån i lokalen, människor
Fullt betesbytesös.  :)

.

Göran o beten
Göran klämmer på beten.

.

Micke kollar bete
Amber likaså.  :)

.

Axel och Steve
Axel och Steve såg också nöjda ut med sina bytesbeten.

.

Många spanar på beten
Jag, Amber, Göran, Julle och Lars-Ove.

.

FilipHolme och Axel
Betesbyggaren Holme, eller Filip som han heter med trevliga Axel.

.

Utefrån o in i lokalen
Var endel personer som stannade och kikade in när vi höll på. Haha, undrar vad de trodde vi gjorde.  :D

.

 

Så är du intresserad, klicka in dig på gruppen TPF´s Betesbytarkväll™! (BBK™) på Facebook. Ansök om att få gå med i gruppen om du tänker att du har endel beten som du kan eller vill leva utan. Det är önskvärt att du har ålder över 20år och har endel beten, och då inte bara plastbeten som BusterJerk, Bomberwobblers, Zalt osv. Utan kanske endel träbeten, one offs osv. Sen tar var och en med sig enbart beten som man vill och kan tänka sig att byta bort. Lite så är upplägget och tanken med BBK. 

Kaggen och Micke
Kaggen goes bananas.🙂   När man kikade runt på alla som klämde på beten fick man lite känslan av ett barn i en godisbutik. Leenden, glädje och bytessnack.  :D

.

Sen självklart det sociala, men det kommer per automatik.  :)
Igår var det många nya ansikten jag inte träffat IRL tidigare. Riktigt skoj!
Mina bytesbeten
6 av 7 beten som jag bytte till mig. Från vänster, Svartzonker Squarepusher, Wolfcreek Reverse Skinny med brunborrefärg, PeWe microtail, en stor Wolfcreektail, Wolfcreek Skinny och en Svartzonker TrickyTail.

.

Mitt byte Shadlip
Mitt sista byte för kvällen blev med Charlie. Fick då till mig en JW, Shadlip i en skoj färg.

.

Min plan med BBK är att de tar plats 2 gånger per år. Då blir det inte för ofta och man hinner antagligen kanske få nya beten under den tiden som man faktiskt kan tänka sig byta bort.

Jag och Roger
Jag och Roger byter med varann.  🙂

.

Tack till samtliga närvarande under denna första BBK, jag hade riktigt trevligt! Hoppas vi blir samma glada gäng nästa gång och självfallet det kommer fler.

.

Allt gott!!!

//TPF


4 responses to “TPF´s Betesbytarkväll™! (BBK™), En formidabel succékväll!

Leave a Reply

