Mina 7 nya beten från BBK igår. 2/2-14

Gårdagens betesbytarkväll skänkte mig 7 nya vänner i form av beten. Tänkte om nu någon var sugen så visar jag dem här.
Sen några nya människovänner också, men dem visar jag inga bilder på i detta inlägg.  🙂

Först ut är ett bete som inte är det vanligaste i stan, men från en betesbyggare som jag tror de flesta är  bekanta med, Svartzonker. TrickyTail heter betet. Just denna modell verkar ha levererats till Attitude Baits, med tanke på AB på stjärten.
image
TrickyTail i Ålandsfärgen.

.

Näst ut på tur är en Lilla-My från GLures. Riktigt fin, hade tills nyligen två, men de bytte jag bort med Kaggen, så känns bra att denna fick följa med hem.
image (1)
Jag gillar den gula punkten frampå huvudet, samt att ovansidan ser svart ut från de flesta håll, men skimrar blått också. Riktigt vacker!

.

Sen blev det även en PeWe-tail som heter Micro tror jag. Det är det som står på ryggen iaf.  :D
image (2)
Papegojfärgen kanske inte är min favvo, men denna ser lovande ut. Kommer återkomma om gången på denna?!

.

En liten JW fick följa med hem också. En Stifflip i en sinnessjukt speciell färg. Me like!
image (3)
Gul, orange, lila, silver, svart osv… Helt galen färg, kan bli bra!?

.

Blev ytterligare en Wolfcreek i abborrefärgen också. En stoooor jäkla tail som jag bytte med Amber, fick ge honom en Solarfallwobbler och en Wolfcreek Cub Bucktail i färgen Fluo Black Tip.
image (5)
Denna är sinking och Amber sa han använder den på typ 7meters djup. Så djupt fiskar aldrig jag, så denna kommer nog bli en till samlingen bara. (Ja, man kan fiska den grundare också, med spötoppen högt, veva lite snabbare osv.).  :)

,

Sist min inte minst är 2 nya Wolfcreekbeten till samlingen. Den övre i modellen Reverse Skinny i en färg av en brun abborre. Riiiiktigt fin, samt en Skinny Wolf i färgen Wallöga. Båda kommer nog trivas fint hos mig.  :D
image (4)
Här syns det väldigt tydligt att Reverse Skinny och Skinny Wolf är samma betesform men det ena betet har “puckeln” uppåt, och den andra nedåt. Coolt!

.

Det var mina nya beten från Betesbytarkvällen, BBK.

.

Spana in gruppen TPF´s Betesbytarkväll™! (BBK™) på Facebook. Ansök om att gå med om du själv är sugen på att medverka på nästa BBK.

.

Allt gott!

//TPF


4 responses to “Mina 7 nya beten från BBK igår. 2/2-14

  • Emil

    Pw:n har jag fiskat riktigt bra på ! Jag tycker gången är jävligt bra. Bytte precis till svartjobbet big tail på den. Blev riktigt bra !!

  • Matte

    Pewe micro är riktigt sköna, grattis till my-tailen också, du vet vart du kan vända dig om du vill göra dig av med den🙂.

    Ang jwn, är det inte en stifflip? Eller är det shadlipen i plast? Ser ut som stiffie iallafall.

    Pusskjam.

    • ThePikeFather

      Tjena Matte,
      Vad gäller JWn så har du säkert helt rätt. Ska ändra. Jag höftade lite. 😀
      My-tailen är jag glad för, hade två som Kaggen “fick”, så har saknat dessa gobitar en aning.😀
      Allt gott!

Leave a Reply

