Dagens bete. Braxen by Black River Sweden. 30/1-14

Dagens bete, är inte vilket bete som helst.. utan ett bete från betesgjutaren/byggaren Mikael Persson även mer känd som Black River Sweden. Betet heter vad jag förstått det som kort och gott Braxen. Jag kan väl med hyfsat gott samvete anta att det hänger ihop med att det är just en Braxen den ska likna.  :D

Micke som gör betena kom jag i kontakt med genom en gemensam vän på Facebook som la upp en bild just av Braxen, visserligen tillsammans med några andra shadjigar som Micke också tillverkat, men det var hans Braxen som fick mig att kontakta Micke direkt. Mycket Micke i texten nu, så lika bra att tagga ner på Micke skrivet överallt.  :)
Bad om bilder och mer information så jag kunde skriva lite om betet på TPF´s facebooksida. Det slutade med att det kom en jig på posten idag.  :)

Lyckliga jag. Har även sett gången på betet, verkar helt galet fin!

.

Kommer helt klart se till att min betesarsenal till våren även rymmer ett par av Mickes shadar.
Är du intresserad av att äga ett eget exemplar av Braxen så får du lägga ner lite detektivarbete på Facebook och helt enkelt fråga Micke om han kan tänka sig tillverka en till dig också, eller om han har några till övers och kan sälja.

Braxen
Braxen i bra belysning.

BRaxen2
Min middag som jag åt ikväll.  :)   (Lite kuriosa, ginen ni ser på vänsterkanten är köpt på Rügenfärjan. Så man kan säga gäddgin?!).

image (1)
Riktigt fina detaljer på detta bete.

image (2)
Gällock.

image (3)
Fenorna, vilka mästerverk.

image (4)
Utan att ha fiskat betet så lovordar jag det. Är inte jag nöjd med gången så kommer jag ha det på väggen i en väldigt angenäm liten tavelanordning.  :)

image (5)
Gummit känns väldigt tilltalande.

.

Denna trevliga godbit väger in på stabila 85gram och har en längd på mellan 17-18centimeter, så vi kan väl säga 17,5centimeter så är det just precis så. Alltså mellan 17-18centimeter.  :)

Tack för betet Micke, riktigt riktigt fint!!  Det kommer fiskas i vår, sommar och höst. Håller tummarna för att den håller så länge bara.  :)

.

Allt gott!

//TPF


Leave a Reply

