Rätt svar på TPF´s frågesport. 28/1-14

Hade ett par fribiljetter till Sportfiskemässan som jag lottade ut under eftermiddagen/kvällen idag.
Här nedan har ni frågorna och de rätta svaren!

Sportfiskemässan. Bakgrund

 

1. Vilket år tog TPF jägarexamen? (Nej, jag har aldrig varit ute och jagat).
Louise Westerlund var den som gissade rätt efter lite ledtrådar. Rätt svar var att jag tog jägarexamen 1999.
image
Om nu någon var osäker på att det stämde det här med 1999 och så. Antar kortet ger liten hänvisning till att året kan stämma.  :D

.
2. TPF fiskade rätt länge haspel med ett Shimanospö avsett för multi. Vilken spömodell var det?
Där var Lars-Ove Pettersson framme och drog in en chansning från höften. Beastmaster, helt rätt!
bild (7)
Vi har haft många fina stunder tillsammans.  :)

.
3. Jag hade tidigare ett sommarställe där jag tog EN gädda. På vilket jerkbete högg gäddan?
Roger Karlsson klurade ut att rätt svar var på en Manta.
MAnta
Den aktuella ågäddan, med den aktuella Mantan. Ja, den ligger på gräs, ja, den fick simma tillbaka.
4. Under mina vuxna år som fiskare. Hur många gäddor har jag tagit hem som matfisk?
Niklas Landin svarade rätt. 1 matgädda till min gamla granne har jag tagit upp.

5. Min största gädda 2013 fångades med, ja. Vilket bete? Svar: Roger Barud svarade rätt. En Mitchell Shadjigg, inte helt ovanligt.  :)
JIg
Inte rätt gädda, men betet är detsamma. Ögonen trillar av direkt, men det påverkra dock inte någonting. Vad jag märkt iaf.

.

6. Sent förra året köpte jag en beggad flytoverall. Vem var ägaren innan mig?
Fråga 6 var den enda som ingen klarade av att svara på, till och med med ledtråden att det var en betesbyggare hjälpte tydligen inte. Rätt person är och var Claes Claesson aka Svartzonker. Denna extra biljetten sparar jag och lottar ut senare eller ger bort till någon.

.

7. Jag fick en trekrok inkastad i fingret i somras av en vän. Men vilket bete var det kroken satt på?
Svar: KaggeBagge svarade Bomber, vilket är iof enbart är märket. Men jag ger rätt för det, för jag blev osäker själv om det var en 17 eller 17J.
Bomber
En sån här jävel var det, fast jag tror det var den ledade 17J varianten.

.

8. Var är det för märke på TPF´s eka som han ofta fiskar ifrån. Ludvig Johansson måste som många andra ha tagit hjälp av bloggen, Monark var rätta svaret. Eller så är Ludvig bara en jäkel på gamla ekor?!  :)
Båt
Monark. Fantastisk skapelse.

.

9. Svåraste frågan. Om TPF går till affären och köper glass, vilket märke och smak blir det då?
Min favorit, min kära Joanna svarade kanske inte helt otippat rätt på den frågan. Hennes formulering var sjukt skoj: “-Fråga 9: han köper Hägendaz-cookies and cream och jordgubbssorbet till sin tjej  Får jag gå på mässan nu? Är jag The Pike Princess?”.   Haha..!!
HäägenD
The Shit!!

.

Skoj att så många var med och tävlade. Hoppas alla kommer förbi och säger hej på mässan. Jag och alla andra bloggare som närvarar på mässan kommer sitta precis vid entrén som jag har förstått det.

Allt gott!

//TPF


4 responses to “Rätt svar på TPF´s frågesport. 28/1-14

Leave a Reply

