Nytt Wolfcreekbete i Abborresamlingen, Lycanthrope/Lycan. 27/1-14

Här i höstas såg jag en viss person på nätet, vi kan kalla honom “H” som skrev om ett WC-bete han fått tag på av skaparen Anders.

Jag själv har ju fått dille på just Wolfcreekbeten i färgen abborre. Så jag hörde mig för hos Anders. Modellen är ingen som egentligen säljs eller tillverkas utan mer ett one offbete, men ibland ska man ha tur, så i fredags damp den ner i lådan.
Jag har varit sjuk hela helgen, är iof sjuk fortfarande, men nu idag öppnade jag försändelsen med det kanske finaste abborrebetet i min Wolfcreekabborrefamilj.

.

Lycanthrope eller Lycan heter skapelsen och är cirka 27cm långt och vägde in på stadiga 157gram utan krok eller splitringar. Tänkt till trolling, men jag kommer nog testa och spinnfiska det. Men visst, om jag någon gång skulle få för mig att trolla så är det inte omöjligt att denna eller min Zeus från Kent Sundin åker på.

Till dig Anders.
Fantastiskt skapelse, borren blev mycket bättre än jag trodde. Lycan kommer få det jättebra hemma hos mig, och stanna hos mig för alltid, tills vassen skiljer oss åt!  Tack!

.

image (1)
Fulländat!?

.

image (2)
Man blir nästan lite tårögd.

image (7)
Undersidan.

.

image (8)
Hyfsat stort bete.  :)

.

image (9)
Signerat. Som sagt, detta bete kommer jag aldrig sälja vidare, så ni behöver inte fråga om det är till salu.  :)

.

image (11)
Samma undersida.  :)

.

image (12)
Tre olika kroköglor för olika djupgående.

.

image (13)
Snett framifrån, ett rätt rejält bete. Kanske måste ta mitt första trollingpass iår?!

.

image (14)
Angenäm bak.  :)

.

Så nu har jag 8 abborrar i min Wolfcreekfamilj. Familjen växer. Känns bra.  :)

image (5)
Mina 8 borrebeten. Alla beten ska få smaka vatten och förhoppningsvis fisk.
Men BigBadWolfen och den paddlade Cuben är de jag fiskat mest med, dessa beten passar mitt fiske perfekt.

.

Allt gott!

//TPF

 

 


3 responses to “Nytt Wolfcreekbete i Abborresamlingen, Lycanthrope/Lycan. 27/1-14

Leave a Reply

