Friplåtar till Sportfiskemässan. Vill du ha? 27/1-14

Hallå där,

Jag ska ju närvara på Sportfiskemässan i Kista iår 21-23 mars och tyckte det var glatt om så många som möjligt kunde komma.

Sportfiskemässan. Bakgrund

Jag har fått 9 friplåtar till mässan, så tänkte tävla ut dem på bloggen för dem som vill ha.

Tänkte mig såhär, lite som en TPF-frågesport.
Jag har 9 frågor som kretsar kring just mig, TPF. (Tyck vad man vill, men orkade inte bara köra Gilla-Delatävling).  :)
Du behöver bara kunna svaret på en av frågorna dock. Första som svarar rätt på någon av de 9 frågorna vinner en fribiljett. Den frågan styrks sen, och då återstår 8 frågor som kan besvaras osv.
När det inte finns några frågor kvar att besvara är biljetterna slut! Typ så, läs nu reglerna nedan.  :)

Regler:
1. Like:a sidan “ThePikeFather – En fiskares blogg” på Facebook.
2. Gilla och dela tävlingen på Facebook om du vill, inget måste, men uppskattas.
3. Besvara 1 eller flera av de 9 frågorna. (Du kan bara vinna en biljett iaf).
4. Du kan gissa en gång per fråga.
5. Klaga inte på frågorna.  :)
6. Le och var glad.
7. ALLA svar/gissningar skrivs som kommentar till tävlingsbilden på TPF-Facebooksidan.

.

TävlingTPF

.

Ok, here it goes, här har ni de 9 frågorna för tävlingen.
1. Vilket år tog TPF jägarexamen? (Nej, jag har aldrig varit ute och jagat).  Ledtråd, det car inte på 2000-talet.🙂  Svar: Louise Westerlund gissade rätt. Jag tog jägarexamen 1999.
2. TPF fiskade rätt länge haspel med ett Shimanospö avsett för multi. Vilken spömodell var det?  Svar: Lars-Ove Pettersson svarade rätt. Beastmaster.
3. Jag hade tidigare ett sommarställe där jag tog EN gädda. På vilket jerkbete högg gäddan? Svar:Roger Karlsson svarade rätt en Manta.
4. Under mina vuxna år som fiskare. Hur många gäddor har jag tagit hem som matfisk? Ledtråd. Ni får ingen.😀 Det är gissat 0, och 2.  Svar: Niklas Landin svarade rätt. 1 matgädda till min gamla granne har jag tagit upp.
5. Min största gädda 2013 fångades med, ja. Vilket bete? Svar: Roger Barud svarade rätt. En Mitchell Shadjigg
6. Sent förra året köpte jag en beggad flytoverall. Vem var ägaren innan mig? Ledtråd. Mannen ifråga är betesbyggare.  Svar:
7. Jag fick en trekrok inkastad i fingret i somras av en vän. Men vilket bete var det kroken satt på? Det är ett av mina tidigare favvobeten. En wobbler. Modell ska vara rätt. Färg spelar ingen roll.  Svar: KaggeBagge svarade Bomber, vilket är iof enbart är märket. Men jag ger rätt för det, för jag blev osäker själv om det var 17 eller 17J.
8. Var är det för märke på TPF´s eka som han ofta fiskar ifrån. Svar: Ludvig Johansson svarade rätt. Monark.
9. Svåraste frågan. Om TPF går till affären och köper glass, vilket märke och smak blir det då? Svar: Min kära Joanna svarade kanske inte helt otippat rätt. Häägen Dazs Cookies and Cream var rätt svar.

Jag förbehåller mig rätten att vara enväldig domare i tävlingen. Misstänkt fusk bestraffas hårt.  :)

.

.

Allt gott!

//TPF


9 responses to “Friplåtar till Sportfiskemässan. Vill du ha? 27/1-14

Leave a Reply

