Hausse på SvartzonkerBetesbörsen. 23/1-14

Endel som fiskar känner till Claes Claesson.

Alla som fiskar känner kanske mer till samma person under betesnamnet Svartzonker.

Claes, jag kallar honom Clabster i detta inlägg startade sin betesbyggarkarriär med träbeten. Sen kom som bekant gummi och plast. Det gick att beställa träbeten av Clabster på den tiden, och alla var glada och skuttade fram på Svea rikes gator.  :)

Sen kom tillverkningen av plastbeten igång och samarbetet med Abu och grejer, Clabster tillverkade inte trä på samma sätt som tidigare, eller tillverkade alls tillslut. Han hann väl liksom inte, och iom att han har sitt samarbete med Abu som vill sälja plastbeten blir det ju lite som att Clabster konkurrerar med sig själv, eller Abu. Ja, ni hajar.

Så idag, Clabsters beten frodas och fångar fisk. Jag sitter själv på en hyfsad samling Svartzonkerbeten, så har betena skjutit i höjden prismässigt, lite motsvarande hausse på börsen fast med betespriser. Alla vill ha Svartzonkers träbeten. Fantastiskt, jag säger inget annat. Men var ska det sluta?!😀

Såg denna annons på hans aningens ovanliga modell McS (S:et står för Superman). En modell som tillverkades i en mindre upplaga inför förra årets Sportfiskemässa.
McS
1026:- för en McS av Svartzonker.

.

Inget fel i det egentligen, jag har själv sett att träpriserna på Clabsters beten skjutit i höjden, mest en skoj iakttagelse. Jag menar träbetena har ju “alltid” funnits där. Men nu är det hysteri!  😀

.

.

Så McS:en ovan var nummer 3 och gick för 1026:-. Vad får jag för min nummer 4:a?  🙂
bild (2)
🙂

.

Allt gott!

//TPF


Leave a Reply

