Betesbytarkväll™! (BBK™), Ny funktion hos TPF. 8/1-14

Jag och min kära vän Baggen träffades över en, eller det blev två, öl under gårdagen.

Baggen har snöat in på vissa beten som endel av er kanske redan kanske märkt på Fiskesnack, Facebook och andra ställen där beten kan byta ägare.
KaggeBagge
Bästa herr KaggeBagge

.

Senaste mätningarna jag gjort visar att KaggeBagge omsatte cirka 38.000* beten förra året, han köper och säljer till höger och vänster. (*=siffror från Sifomätning 2013-12-24).

Nog om det. Jag och Kaggen har länge snackat om en myskväll med lite god mat och dryck, där jag kanske tar med de beten som Kaggen vill byta med mig. Men då får inte ni vara med, det ska vara vår myskväll.  :)

.

Men min tanke, nu bor jag i dagsläget iof inte så det är genomförbart, men tänker när jag har möjligheten, eller om någon annan har. Att träffas några stycken i Stockholm och byta beten.
Lite som en grabbkväll (men fisketjejer får självklart vara med), träffa nya människor, ta någon öl eller alkoholfritt, en bit mat, snacka om fiske och annat typ.

Lite som en nerdkväll för de som har ett betesintresse, och endel bättre träbeten eller unika plast i sina gömmor.

Tänker mest högt nu, men hojta till på FB, mejla thepikefather@hotmail.com eller nåt liknande om intresse finns.  :D

.

Allt gott!

.

//TPF


Leave a Reply

