Dagens nya beten. Solarfall, Teutonic. 21/11-13

Borde väl kanske inte skriva och tipsa om och handla beten begagnat. Men vad gör jag inte för er läsare.  :D
Sen kanske de flesta redan vet var man bäst och helst handlar begagnat.

TPF

Tips 1. Tradera.
Budgivning på beten och annat skoj. Den som har högst bud när auktionen löper ut får köpa betet för det bud man vinner på.
Enda tipset, buda inte emot ZantaKlas, för det är jag.  ;)

Tips 2. Fiskesnack.com
Regga dig som medlem, därefter kan du skicka PM (Privata meddelanden) och köpa grejer i Köp/sälj-trådarna. Enkelt och funkar felfritt allt som oftast.

 

Det var här jag fann dessa två godbitar som D. Grynnning aka Grynning sålde. Har känt till Solarfall som betesbyggare och även gjort en intervju med honom för ett tag sedan.
Intervjuer: Del 1.  och del 2.

Så hans beten har stått på min önskelista under ett bra tag. Har alltid kommit som nummer två till försäljningar, blivit dragen vid näsan och någon precis köpt de beten jag önskat köpa. Eller så har betena varit för dyra. MEN, nu köpte jag två Teutonicwobblers till vad jag anser var ett bra pris.

Idag mötte jag upp med Grynning på lunchen och gjorde bytet, pengar mot beten. Fantastiskt! Tack Grynning!

TPF

Solarfall
Fantastiskt bete! Ser fram emot att testfiska det.  :D

 

TPF

 

Allt gott!

 

//Klas


Leave a Reply

