Krokat dig själv? Se hit! Några machotips för den tuffe! 24/10-13

Min gode vän Micke aka CaesarLures mejlade ett klipp som han tyckte jag skulle ta del av. Antar han syftade på att jag haft endel otur med krokar iår.

3 gånger har jag lyckats kroka mig iår.
Första gången var jag ute med min gamla granne, han råkade kasta iväg ett bete in i mitt finger och in under nageln.
Den smärtan, det måste vart en massa nerver o grejer med nageln och så, för jag lovar er. Jag, alltså Klas eller TPF var inte macho alls i denna situation. Det blev sjukhus och bedövning.
Krokskada2
Det gjorde ont. Har hört om folk som säger sig ha dragit igenom kroken själv, och det är bara hatten av. För det hade jag aldrig klarat själv.

.

HA ALLTID MED DIG EN KRAFTAVBITARE PÅ SJÖN!!

.

Tillfälle två, var typ två tre gånger senare. En gädda modell större gjorde en “death roll” och krokade mig med två av krokböjarna. Innan vi fick loss gäddan hade en krokspets kommit ut.
Denna gång gick det att knipsa och dra ut. Gjorde ont, men inte apaont.
Krokskada1
Ok, så här i efterhand kanske inte skegget fick mig att se såvärst sund och pålitlig ut.  :)

.

 

Krokskada1a
Klipp spetsen som sticker upp direkt under hullingen. Dra sen bara ut kroken. 

.

Tredje gången. Samma visa, gäddan snurrade i båten och betet fastnade i mina jeans. Sen kände man en krokspets, sen hur kroken trycktes in i benet. Fördelen denna gång var att gäddan var stark som ett as och drog även ut kroken. Denna gång är den som resulterat i mest blod. Har ingen bra bild dock.  :D

.

Så, nu åter till videon som Micke tipsade om.
Denna kille som ni kommer se på Youtubeklippet är baske mig macho, kan inte annat än att beundra mannen. Bra tips, även om jag rekommenderar en bra kraftavbitare, det är nästan alltid det enklaste som jag ser det. Sen kan stelkramsspruta vara på sin plats när man kommer hem, eller till läkaren.  🙂

Dagens jäkla hjälte!!

.

Allt gott!

//TPF


5 responses to “Krokat dig själv? Se hit! Några machotips för den tuffe! 24/10-13

Leave a Reply

