Svensk monstergädda på 15,7 och 124cm. All heder till Andreas!! 7/10-13

Idag fick jag reda på att det kommit upp en riktig monstergädda via Facebooks nyhetsflöde.
Min facebookvän Andreas G Olofsson hade lagt upp en bild av sin riktiga drömfisk.

Kära läsare, I give to you, 124 centimeter kärlek, i form av en gädda på 15,7 kilogram.

bild 1 kopiaMan förstår ju Andreas glädjemin på detta kort, med en sån här fisk i mina nävar skulle jag också ha ett leende från öra till öra.  🙂

.

Andreas berättar att gäddan smällde på en McCelly 17cm i papegojfärg.
Fisket tog plats runt Trollhättan med omnejd.
“-Jag trollade upp denna och den högg på paravan.”

Spöt var ett RST 7,4″ Shadow och Revo Toro Nacl som fick jobba rejält.
Andreas berättade lite om bakgrunden:
“Så sjukt rolig fisk att fånga, förra året tog vi en 15,3 i min båt i Glafsfjorden på en fiskeresa som vi brukar anordna (vår & höst). Nu matchar vi den igen med en 15,7 kg….. denna gången var det min tur”

.

bild 3 kopia 3
Man ser på ansiktet att det är en tung fisk. Fantastisk bild!!

.

Jag kan inte annat än att säga ett stort jäufla grattis!!!  Vilken magnifik fisk!!

Hoppas jag får uppleva en sån skönhet till gädda också!!

.

Kika även på Andreas och Team Pilf, klicka på bilden nedan.
team_pilf_vit(200x200)

.

Allt gott!!!

//TPF


Leave a Reply

