TPF´s betessamling. (Jerk, wobblers). 16/9-13

Har haft en banankartong fylld med beten, i den finns det ibland endel beten som man vill ha med sig på tur.
Nackdelen med o förvara beten i banankartong är att precis alla beten sitter ihop. Så det blir ett för stort projekt att ta ut ett endaste litet bete.

Så i lördags tänkte jag att jag tar och reder ut alla beten och lägger dem på min gräsmatta. Sagt och gjort, när alla beten var upplagda så slog det mig.
Jag har endel beten, 348 stycken för att vara rätt exakt. Då hoppade jag över alla små wobblers, skeddrag, spinnerbaits, softbaits och gummi.

Jag kom även fram till att jag nog måste sälja av endel. Behöll några beten och körde alla andra beten till mitt förråd. Så inom en snar framtid ska jag ta mig tid och rensa bland alla beten och faktiskt hör o häpna sälja av några.

11ThePikeFathers betessamling. 

Beten för rätt mycket pengar, ja det är det väl. MEN, det är min hobby, och jag har inte direkt köpt allt samtidigt. De är ju inköpta under flera år, och jag menar endel golfar eller rider, endel har bilar som hobby osv. Så så mycket och konstigt är det inte. Eller så väljer jag att se det iaf.  🙂

Färdig övre11
Om nu någon är intresserad så kan man kika lite mer nära här.

Färdig undre11
Inte så jag handlar så mkt beten idag, men ibland slinker det in något bete som jag inte kan stå emot.

Snart kanske jag köper mig ett nytt boende och då måste jag ha bättre förvaring än banankartonger ståendes i ett Shurgardförråd.  :)

Får blir lister på väggen och bra många fler Planolådor.

Hoppas min inblick bland mina beten har gjort någon glad, eller så blir det kanske lite enklare att försvara dina fiskeinköp om du kan visa för din sambo/fru/man att det finns någon som är värre.  (?)  🙂

Allt gott!

//TPF


7 responses to “TPF´s betessamling. (Jerk, wobblers). 16/9-13

  • Kimmo Korpi

    Gillar tandborsten😉 Har du ftt nt p den ? Har den ngon som helst slags egen gng ? Sg att den hade en sked… Ja det brjar ju likna min samling det dr,jag har 170 jerkbait och wobblers …och dom tar plats,helt klart. Funderar sjlv p att slja lite drag. Var ute igr med polarna i stormen och fiskade,blste upp mot 8-9 m/s🙂 Provade savagears Real Eel 40 cm olive Pearl fr frsta gngen med mitt nya savagear sp. fick 2 gddor p den,hade ven ytterligare en fisk p kroken,men den slapp. Sjukt hftigt faktiskt…man tror ju inte att de ska ta en sn stor,men man VET ju att gddan ter nnu strre fiskar. Sett gddor med lake i strupen som man ftt och det r ju ingen liten fisk.. ven sett flera gddkannibaler med gdda i svalget….mktigt !!🙂 Fiske r sjuuukt roligt. Ha det bra. / Kimmo

    Date: Mon, 16 Sep 2013 09:17:02 +0000 To: korpi6@hotmail.com

  • Björn

    När och var blir det försäljning?🙂

    För övrigt grym blogg!!!!
    Skitfiske
    //Björn

    • ThePikeFather

      Hallå där Björn,
      Försäljning kommer ske i Globen på kungens födelsedag (30/4). Alla kommer vara där, Carl XVI Gustaf, XLNT Marc, Lili och Sussie, Jeff Buckley mfl. 😀
      Nej, men allvarligt. Om det säljs ngt så blir det Tradera, och jag kommer självklart skriva om det, så håll koll på bloggen, FB och FS.
      Tack för feedback Björn, skoj att du läser!
      Allt gott!
      //Klas

  • Björn

    Haha ja den magnifika samlingen hade passat bättre där än på en gräsmatta.!.!🙂.
    Ser fram imot o bli av me lite mer pengar då🙂.

    Ha att !

  • Thomas

    Tja, jag är sugen på att köpa några av dragen på bilden som är mina favoritdrag men som jag inte hittar i affären längre. Har du lust att skicka mig ett mail så kan vi prata vidare kanske. MVh Thomas

Leave a Reply

