Dagens fiske med SteveMcVey. 24/8-13

I fredags fick jag ett samtal från Steve McVey med en förfrågan om vi skulle fiska ihop på lördagen. Jag var bjuden på överaskningskalas på lördagen och hade planer för fredagen, men fiske generellt, kan man säga nej?  :D
Klart som attans ville jag fiska.  Date sattes till klockan 05:00 dagen därpå. Jag kom hem på fredagen 01:30 och packade mina fiskegrejer till 02:15 så jag föll i koma till 04:10 och pigg som en mört hoppade jag upp från sängen när klockan ringde. Ok, det där sista om pigg som mört var lögn, trött som en jag vet inte vad skvätte jag lite vatten i ansiktet och packade in min gäddpackning i bilen och styrde kosan mot Steves boning.

Väl på plats var jag aningens tidig, Steve stog och kokade kaffe i godan ro, men vad gör väl det. Tidig är alltid bra, det är sen som ställer till med stress och grejer.  :D

Dagens till ära fick jag traila båten, Steve har en båt som får en alldeles mjuk i hjärtat. En Tracker Pro Guide V-16 SC, en våt dröm vad kommer till fiskeskutor iaf.
Wolfcreek
Båtar som påminner om ombonade vardagsrum är svåra att inte falla för. Heltäckande matta på kastdäcken, sköna förvaringsutrymmen, trevlig i vattnet. Avis!

I med båt i vatten och fiska fiska hela dagen, jag fick dagens första gädda, men det var ungefär det för min del som var vinst. Steve var inte se att kontra med denna fina gädda.
gädda på Lucy
Gäddan hade den goda smaken att falla för Steves egentillverkade jigg, Lucy.  :D
Steve visade var skåpet skulle stå under dagen och lurade upp totalt 11 gäddor med en topp på 111cm dock med den blygsamma vikten med tanke på längden, 7,48kg.  En gädda med ett riktigt imponerande huvud, en äldre krigarmadame på återgående kanske?   Riktigt fin i alla fall!
gädda 111cm
Riktigt vacker gädda! Även denna hade den goda smaken att falla för Steves fina Lucyjig.

close upp 111
Skaplig skalle!!  (On the pike, that is.)

Jag fick stoltsera med 5 gäddor upp i båten.
illex två
En av mina gäddor tagen på Illex Dexter Shad.  Gäddan lika stor som jigen.  :)

fångad på Lucy
En mindre gädda som föll för Steve Lucy-jig.

illex ett
Illex DexterShadgädda.

Fisket såg lovande ut med sköna vindar till en början, men sen slog vädret om, ni vet såna dagar då vinden tycks komma från alla olika håll och man fiskar satan men inget direkt händer.

Vid tidig middag visandes på klockan var vi tvungna att bege oss hemåt och tillbaka då jag hade en tid att passa på kvällen. Kändes lite snöpligt då vinden hade tilltagit och det kliade i kastarmen. Men så det blir ibland, man har tider att passa.
öppet hav
Vackra vyer!

In alles, en riktigt trevlig dag, skoj att fiska med dig Steve, 16 gäddor ändå totalt med halvtrögt fiske behöver vi inte skämmas för iaf.🙂    Får vi göra om snart igen!

.

.

PS: Steve har en satans bra hemsida som alla borde gå in och titta på, en site där du kan kika på betens gång i vattnet,  kika på filmer kring betesbyggnad och mycket mer.
lureaction-logo3

Finns även på Facebook, in och like:a:
https://www.facebook.com/Lureaction 

 

Allt gott!

//TPF


Leave a Reply

