Skegget™, när åker det av? 19/6-13

Nu är det säkert många runt om i och på landets stugor, kojor, lägenheter, villor, husvagnar, kontor, tält och skogsdungar som undrar… “När åker TPF´s skegg av egenligen”?

 

Från början var det en idiotidé med skegget som Micke kom på. Vi skulle raka oss när isarna släppte. Men Micke deltog inte i tävlingen som en man. (Ja Micke, du kommer få skit för det åtminstone till mitt skegg rykt).

Nu här i juni så får man väl säga att det räknas som att isarna släppt kanske?!  :D  Men har jag rakat mig för det? Nop.

Däremot var jag innan Rügen och ansade pollisarna hos en random frisör.

Min tanke som slog mig igår, jag har blivit och är ett stycke fetlagt man/karl/pojk, och så kan vi ju inte ha det i sommar. Perfekt när det är kallt, avisst, med lite isolering och så.

Igår när jag vägde mig visade den digitala vågen på respektabla 93,4kg med kläder och full inomhusmundering, fördelat på mina 184 centimeter så ger det ett BMI på drygt 2,6miljoner.

Så med detta sagt, skegget ryker när minst 10,4kg rykt från min kropp, och det kan ta tid.    :)   83kg är alltså första målet.

 

Såhär efter att ha läst detta inlägg så kanske Du tänker:

“-Det där var väl lite vääl privat? ” eller

“-Han vill bara att vi läsare ska skriva att han visst inte är en tjockis” eller

“Yo go faattie boy”. 

Oavsett vilket, 83kg på vågen och skegget ryker*. Aningens privat bloginlägg, avisst, men sån är jag. Nej, ingen behöver säga någonting, mest bara så ni vet.  :)

 

Ses i vassen!

Allt gott!

//TPF

.

.

 

*=Alltså inte ryker på riktigt i bemärkelsen osar och det kommer rök, menar mer att jag rakar/trimmar av det, skegget alltså.

 


7 responses to “Skegget™, när åker det av? 19/6-13

Leave a Reply

