Dagens shopping. Spö, jig, keps osv. :) 28/5-13

Dagens shopping, det var iof 4 nya sommarsulor till bilen som var stora inköpet. Det var i Spånga, och i närheten av en fiskebutik jag aldrig besökt tidigare, ProGuideShop i Solna.

Jag hann precis innan de stängde, eller det gjorde jag inte alls, men de hade öppet iaf. Fullt utbud av Salmo, saknade kanske någon färg (TT) på stora Fatso, men annars grymt. Köpte en hel del. Två Fatso Crank, en Fatso10 i TT-färgen och en Fatso14 i färgen RR. Aldrig testat Crank förut, ska bli spännande.

Galet mkt jig hade de, myyyycket Kopyto Relaxjigar, åkte egentligen enbart dit för att köpa några 9″s jigar, blev 7 stycken i blandade färger som jag tror kan bli heta.

Något man aldrig kan få för mycket utav är jigskallar, känns som om man aldrig har just de vikterna man behöver?!🙂
Jag köpte 6 paket. Bara storlek 10/0 och vikt från 10gram till 50gram.

Blev en Sébile Magic Swimmer också, den största modellen som heter 228. Den ska få följa med till Rügen tänkte jag.

20130528-200623.jpg

Precis när jag kom ut ur butiken kom ett sms, “-Du har ett paket att hämta ut på Ica XXXX”. Så svängde förbi på vägen hem och hämtade ut paket. Satte mig i min lilla trädgård och åt middag och öppnade paket.

Lite som lilla julafton. Hade shoppat upp presentkortet jag vann i bloggtävlingen tidigare iår. 1000:- på HappyAngler blev ett SavaGear BushWhacker XLNT 20-60gram och som utfyllnad för att 0:a presentkortet ett litet 4-pack SG-jigar á 12cm och en keps som var rätt gräslig, men också med en gädda på. Lite skoj i alla fall.🙂

20130528-200843.jpg
BushWhacker, nu behöver jag bara köpa mig ett kraftigare spinnspö, sen är jag rätt nöjd. 🙂

20130528-201135.jpg
Gäddkeps with Skegg.

20130528-201238.jpg
SavaGearjigarna. Het färg!

Det var allt som shoppades idag. Rätt nöjd faktiskt.

Allt gott!

//TPF

Edit 23:11, Nu när jag kollade posten hade denna beggade gobit trillat in också. Den ska jag testa redan imorgon.

20130528-231459.jpg


8 responses to “Dagens shopping. Spö, jig, keps osv. :) 28/5-13

  • msjoholm

    Grattis till grymt spö. Min favorit i samlingen👍 Rapp aktion och skön att kasta wobblers/spinners/jigg/lättare jerk med 😀

  • alex

    Måste säga att bilden på spöt är riktigt snygg, skulle jag haft det spöt skulle jag lätt haft din bild som bakgrundsbild på dator/mobil🙂

  • Isa

    Du har helt rätt, det var en riktigt gräslig keps. Tänker mig att även om man fiskar gäddor så bär man fiskemössa men måste nog läsa på lite om fiskarmode🙂

  • Peter Lindblom

    Kepsen var hel OK🙂 Så länge du möter upp med min stadardklädsel (mysbyxor & fleecetröja). Alltid roligt att dra upp mer fisk än modemaffian (camobyxor, fiskeväst och dyra kängor/stövlar).

    Peter🙂

    • ThePikeFather

      Haha.. jag måste tyvärr göra dig besviken Peter. Jag fiskar helst i vanliga kläder, jeans och huvtröja typ. Men är det kallare eller regn så åker bra kläder på. Goretex och funktionskläder. Men jag är lite inne på din linje. Allt är inte materialet, men alla får göra som de vill. Det blir bäst så. 😀
      Kul att du läser Peter!
      Allt gott!
      //Klas

Leave a Reply

