Rügen bokat. 24/5-13

Jag och CaesarLuresMicke har snackat ett bra tag om att göra en fiskeresa tillsammans. Det har vi i och för sig redan gjort, men en lite längre resa alltså. Inte nödvändigtvis utomlands. Jag har varit sugen på Tyskland och Rügen ett bra tag och Micke likaså.

Så nu kändes det passande, både jag och Micke hade lucka och möjlighet. Så vi frågade några vänliga själar som vi vet har varit där om vilka man bokar igenom och guider som ska vara bra osv. Svar fick vi. Tack till er, ni vet vilka ni är.

20130524-214746.jpg

Upplägget:
Vi åker ner med bil den 8/6 och tar färja från Trelleborg till Sassnitz. Sen fyra dagars guidning och hemresa samma väg hem, den 13/6.
När allt var bokat frågade vi lite vänner till oss om de ville, och kunde följa med. Men ingen kunde för jobb, familj, barn eller plånböcker som inte tillät. En hade samvete som höll han hemma!?😉

Dels är det ju det klassiska “the more the merrier”, men också det ekonomiska. Det var i stort sett lika dyrt att åka 2 resenärer som 3. Så jag och Micke tänkte att vi frågar folk som vi är bekanta med, folk jag känner via FB, och folk vi ännu inte känner via FB men som vi ändå tycker verkar trevliga eller har snackat med endel.

Sagt och gjort, vi skrev ihop några rader och skickade till ett glatt gäng personer. Inom några minuter kom svar från en man/pojk som skrev: “-Jag är på🙂 ….skicka privat meddelande till mig!”. Samt “-Jag VILL MED!!!!! Väntar på meddelande…”.

Så PM skrevs, mannen på andra sidan internet jag skrev till heter Mattias J Fors och är en person jag tjabbat lite med via FB tidigare. Till en början mest i egenskap av att han är Art Director på Svenska Gäddklubben-SGK och jag har frågat om kommande medlemsgadgets som vi medlemmar kan köpa.

20130524-213313.jpg
Mäktig mustasch, hoppas Mattias har odlat en riktigt fet mustasch till resan!?🙂

Riktigt skoj, en person varken jag eller Micke träffat tidigare IRL, men som verkar mycket trevlig. Det är så skoj med oss fiskare, många är spontana och direkta när det gäller sånt här. Modigt av Mattias och för all del, även midigt av oss. Kommer bli riktigt skoj hur som!

Så kommande “måste” jag kitta upp mig med lite större jigar. Ska gjuta en ny större TPF-jig och köpa några nya också. Har DU några tips på finfina jigar som jag bör ha till Rügen, skicka mig ett PM på FB eller mejla: thepikefather@hotmail.com

Välkommen säger jag till Mattias!! Skoj som fan!

Alles gut!

//TPF

.


2 responses to “Rügen bokat. 24/5-13

Leave a Reply

