Dagens inköp. UT-trim. 24/5-13

Allt som hänt på sistone med mina haspelrullar fick mig att tröttna på haspel, och jag tänkte att de 800:- jag fick tillbaka från webshopen borde investeras i något vettigt inom mitt fiske. Min Ambassadeur JB har jag som extrarulle till jerkfisket.

En härlig rulle som jag kan tänka mig att fiska mer med. Så jag beslutade mig för att trimma den med UT-trim.

Så efter jobbet idag drog jag till Sportfiskeboden i Täby och stegade in och gjorde min beställning. Slank med en större jig också lite som inspiration till den nya jigform jag ska göra på måndag.

20130524-210335.jpg

Antagligen kunde jag hämta rullen redan imorgon. Vore perfekt, så kan jag provfiska redan på söndag då jag funderar på att ta ett litet pass.

Kändes bra med trimmet. Blev ett UT Pike Performancetrim med nya bromsar, samma som på Muskytrimmet.

Bra shoppat! 🙂

Allt gott!

//TPF

.


Leave a Reply

