Dagens leverans. Ny haspelrulle. Trabucco Exceed 6/5-13

Fick sms från Posten att jag hade paket att hämta på Ica.

Hade en aning om vad det skulle vara, nämligen den rulle som skulle motsvara och ersätta min Penn Battle. Slog tillslut till med en Trabucco Exceed 4000 Spin. Frågade runt bland bekanta och ingen förutom Robert Jonsson hade ens hört talas om märket. Men jag tänkte att en rulle byggd för saltvattenfiske efter fiskar modell större. Varför inte!? Hehe!

Rullen har 4000 som minsta storlek och skulle vara enormt solid sa återförsäljaren. Haha, vi får väl se.🙂

Enormt stor var den iaf, om man ni jämför med Penn Battle i motsvarande storlek. Ska bli skoj att testa denna stridsvagn till rulle. Undrar bara vilken grovlek på lina man ska välja? 0,65?! 🙂

Kommer skriva mer om denna rulle, får väl vänta till helgdagsledigheten innan det blir fiske. Om jag hinner med flytt och sånt. 🙂
20130506-195151.jpg
Ser lovande ut, drygt hundra gram tyngre än Battlen, men bra mycket större. Rostfria drev, denna borde hålla.🙂

20130506-195309.jpg
Känns lite stor och klumpig kanske? Men ser med spänning fram emot att känna på den “live”.

20130506-195425.jpg
Kolfiber!?

20130506-195516.jpg
Rätt enorm vevbutt, men känns bekväm.

20130506-195640.jpg
Ett bra köp, det återstår att se.🙂

Allt gott!

//TPF


3 responses to “Dagens leverans. Ny haspelrulle. Trabucco Exceed 6/5-13

  • Patte - Avancerad Nybörjare

    Den ser riktigt gedigen ut! Ser fram mot en recension efter en tids användande🙂

  • Anders

    Tror de va en sån jag kollade på en gång, kanske va en större modell, Men dom ser ut att va som gjorda för 0,80 stålwire😉

    Ser onekligen välbyggda ut, det visar sig när du fiskat ett tag. Personligen ser jag vevknoppen som något man kan bli trött på efter ett tag, typisk hajfiskepryl. men det kanske går att byta. Ska bli intressant att läsa framöver hur du upplever detta.

    • ThePikeFather

      Ja, det blir antagligen 0,80 barb wire jag rullar på. 😀
      Butten är i mina ögon inte snygg, men den var bekväm det lilla jag snurrat på den. Ska bli spännande. 😀

Leave a Reply

