Göta Älv, here we come. Nytillskott i deltagarlistan. :D 10/4-13

Nu på fredag drar jag och Micke ner till Kungälv, det är gamla nyheter. Det som däremot är nytt är att vi nu har med ytterligare en person.

Igår när jag och Micke var påväg till Sigtuna för att hämta en båtmotor av Jens Ekhamn fick jag ett PM från Micke Ammer, med en fråga om han kan hänga på till Kungälv. Värt att nämna är att jag och mr Ammer enbart haft lite Facebookkontakt innan hans PM idag.

MickeAmmer
Mr Ammer steker.

Han droppar lite lätt i sitt PM att han isåfall tar med sin Quintrex 440 Shadow. Jag och Micke hade överläggning, en lång bilresa, 2 heldagar fiske och nätter, eventuell utgång och sånt. Då kan man inte åka med vem som helst oavsett vad de har för båt att sukta med.

Quintrex 440 Shadow.
Sweet jäkla ride. Quintrex 440 Shadow.

 

Så jag bad Ammer ringa mig, så jag kunde ställa mina väl valda frågor och prata lite allmänt.
Frågorna lät ungefär såhär:

– Kommer du försöka göra sexuella närmanden på oss?

– Är du en fiskebroiler, dvs som dygnet runt berättar om alla stooooora fiskar du dragit och namedroppar folk som inte vi vet vilka det är stup i kvarten och tycker att du själv är en av de coolaste personerna i världen?

– Har du fått ok från de parter som kan ha vetorätt över din tid, att du får fiska hela lördagen och söndagen?

Ammer fick väl godkänt på alla frågor och fick inbjudan att joina resan till Kungälv. Vad han svarade är en hemlighet.  Hehe..  🙂

 

Riktigt jäkla skoj, både jag och Micke sa att detta är ett bra exempel lite på vad fisket är, förbrödrande. Man träffar en massa nya människor. Riktigt skoj att du frågade Ammer, det uppskattas.

Så nu på fredag efter jobb hämtar jag Micke och sen Ammer och båt, sen tutar jag och vi kör med full fart (läs 80km/h) mot Kungälv och förhoppningsvis en galet fin helg!

Allt gott!
//TPF

 

 

.


Leave a Reply

