ThePikeFather i CrocodileNews, Svenska Gäddklubbens medlemstidning. 3/4-13

Fick en förfrågan Felix Rimfrost om jag kunde skriva en text till Svenska Gäddklubbens medlemstidning som heter CrocodileNews.

Bild 063
I huvudet på ThePikeFather på förstasidan. Hett, och glädjande!

 

 

Rätt naturligt kom min fråga, vad vill du jag ska skriva om?!

Svaret kanske var det svåraste man kan få: “-Du får istortsett fria tyglar”.
Haha.. jag är inget proffs på något sätt, gillar bara att fiska. Men tänkte det kunde vara skoj att spegla hur en fiskedag i TPF´s huvud kan te sig. Sagt och gjort, jag satte mig vid dator och började skriva. Det blev rätt många olika varianter av texter. För mig som är nybörjare var det inte lätt. Visst, jag skriver min blogg, men där får jag ju skriva precis vad jag villoch hur jag vill, och ingen kommer klanka ner på mitt språk, eller hur jag skriver. Jag menar, att besöka min blogg är ju hyfsat frivilligt.  :)

Men nu är det ändå en tidning som når ut till många personer som gillar fiske, och framförallt gäddfiske. Lite mitt gebit. Men jag tänkte, att om jag skriver som jag tänker så borde det bli lite skoj, och så formades texten.

Några veckor senare kom tidningen ut från print och landade i allas brevlådor som är medlemmar av Svenska Gäddklubben.

En sak som ni får ha överseende med är att texten i tidningen inte är direkt återgiven som jag skrivit den, det blev rätt långt skrivet, drygt 2 A4:asidor. Så texten är aningens beskuren och tvättat. Med tvättad menar jag att mina meningsuppbyggnader är redigerade till normalt språk/skriftbruk. Men det är väl lite så det funkar i tidningens värld.

Jag kommer även inom kort att lägga upp hela texten jag skrev på min blogg. Så får fler som vill ta till sig texten.

En annan sak, mitt bloggnamn stavas ThePikeFather!!🙂   Möjligen helt felaktigt enligt svensk grammatik, men det är så det stavas, och det är så det ska skrivas.  Läs mer här: https://thepikefather.wordpress.com/2012/10/28/hur-skrivs-thepikefather-2810-12/

Nog om det. Hur som haver är jag faktiskt väldigt stolt, detta är nog det första som jag skrivit som blivit publicerat. Eller det är iof inte sant. Jag minns att jag vid typ 14 års ålder blev frågad hur jag skulle fira påsk av lokaltidningen i Danderyd. -Jag ska äta massa ägg svarade jag, och fick vara med i tidningen med bild. Klas Skoglund, 14år.  Haha.. Men utöver det, så tror jag mig inte minnas något annat tillfälle.

Så galet skoj Felix, tack för förtroendet och tack till er som faktiskt läst texten. Hoppas ni fick ett litet leende på läpparna när ni läste texten och kände att “den texten och artikeln var väl ok”.  😀
Tack även till T.Lundin som skickade en liten hälsning och uppskattning över min text. Det värmde!

Bild 064

Nu ska jag fira med att hänga tvätt, och önskar er alla en fröjdelsefull onsdagkväll.

Vi kanske ses på Sportfiskemässan i helgen, jag kommer vara där på söndagen efter lunch om allt går som det ska.

Besök mer än gärna Svenska Gäddklubbens hemsida, och fiskar du gädda så kan det vara en bra idé att även bli medlem, kostar mindre än tre stora stark på ett hyfsat uteställe, dvs 200:-.    ;)
Sv.Gäddklubben
Klicka på gäddan så kommer du rätt.  :)
Allt gott!

//TPF

 

 

 


3 responses to “ThePikeFather i CrocodileNews, Svenska Gäddklubbens medlemstidning. 3/4-13

Leave a Reply

