Nytt TPF-bete, Surf-Ass. 25/2-13

Dagen förgylldes dels av att jag såg en snubbe med hög hatt på tunnelbanan hem från jobbet. Riktigt skoj! Det gjorde dagen rätt så mycket bättre.

20130226-000410.jpg
Antagligen är den här snubben riktigt smart och jättejättejättebra på matte.🙂

Typ halv fem på eftermiddagen fick jag ett sms från Robert Smith aka Micke aka CeasarLures om jag ville bygga lite beten. Dum fråga kanske, klart jag ville det. Så efter jobbet så åkte jag hem och hämtade bilen och sen blev det till att plocka upp Micke och åka till hans snickarverkstad. Jag ritade en mall på ett nytt bete på 10minuter innan jag gick från jobbet vid 17:30 någonting.

Den mallen klippte jag ut och drog över på papp och sen rita av på trät. En modell men med två olika viktningar. Tanken är att det ska bli ett ytbete, lite walk the dog stuk sådär. Prototypen fick namnet Surf-Ass, så vi får se hur det går, om det blir några fler gjorda.🙂

20130226-001151.jpg
Skum form ja. Men det såg bättre ut i trä än vad mallen såg ut.🙂

20130226-001253.jpg
Hål för att vikta betet.

20130226-001345.jpg
Raspade men osandpapprade beten.

Micke är en jäkla ninja på just rasp och sandpappring, jag är mer som en äldre tant. Det tar tid för mig, så mina beten kommer nog ligga på 600-900:-, och nu byggde vi på kvällen så med OB och allt så kanske några hundra till?!😉

20130226-001631.jpg
Innan första lagret lack, och det var så här långt vi hann idag. Bakersta skruvöglan kommer jag testa att köra antagligen ett Colorado-blad på. Kan bli fint!?
Det undre betet är som den ska se ut, den övre träbiten var lite för liten, och blev utan den sk. “RapeMe”-puckeln.

En som alltid trevlig kväll tillsammans med Micke. Det är dags jag hämtar hem min betesbyggargear snart kan jag tänka. Jag kände jag saknat byggandet.

Allt gott!

//TPF


Leave a Reply

