Miekopost! Mieko´s Predator Tail och Predator Shad. 7/2-13

Idag satt jag kvar rätt sent på jobbet. Har arbetat med ThePikeFatherbloggen med lite idéer jag har och har haft. Kommer bli mycket skoj framöver kan jag lova! Så det var en synnerligen produktiv kväll!

Sen begav jag mig hemåt, och väl på bussen från Tekniska hör jag en kvinnlig röst: -Öööh, du! Ursäkta..!….
Jag reagerade inte först.. Samma sak igen, -Öööh, du! Ursäkta..!….du grabben.
Då vände jag mig åt sidan och en full tjej i de yngre tonåren ser på mig och säger: -Man får inte sätta sig vid dig och tjabba lite?
Haha, visst sa jag, och sen fick jag höra om hennes liv i typ 50minuters bussfärd. Fylla, klockan 21 en torsdag kanske inte är min kopp med thé, men hon verkade tycka det var helt perfekt!?

Jaja, nog om det. Jag gick från busshållplatsen med mina Sorelkängor mot hemmet och första anhalt brevlådan. Beredd på räkningar och reklam som alltid. O visst var det tråkpost och reklam, men sen var det lite som när folk öppnar paket i filmer, lager efter lager av paketpapper öppnades (läs räkningar) och längst ner i lådan i ficklampans sken ett paket. Miekotejpen skvallrade om finpaket! Nu kändes det plötsligt lite skoj att komma hem.
20130207-225449.jpg
Finpaket, min Miekooskuld är numer överstökad!🙂

Tog av mig ytterkläder, mössa och skor. Det är något speciellt när man ska öppna finpaket eller finpost. Man vill, eller iaf jag vill vara 100% där, närvarande. Klippiklipp med saxen, och i paketet ett gäng med jig alá Predator Tail och Predator Shad.
20130207-230856.jpg
När man, eller vet inte hur det brukar vara (?) men iaf, när man får post från Mieko, då kommer även en liten kola med. En Käckkola, jag menar, hur fabian hade Mieko koll på att jag gillar Käck!? Skumt!🙂 MEN, det slutar inte där, en handskriven lapp undertecknad Kristoffer/Mieko. Sånt blir man glad av.

Köp dig en egen Miekojig! 45:-!!!
Mieko Köp

Det här måste klämmas tänkte jag. Upp med alla ur förpackning och finaste kakelugnen fick bli mötet för vår sammankomst. Får att få det extra mysigt tände jag lite ljus också.

20130207-231336.jpg
Här ligger de, alla mina senaste vänner. Kvalité!

20130207-231459.jpg
Samtliga närvarande. Känns galet heta. Får återkomma efter islossning med rapport om gång, hållbarhet och om de levererar fisk!?🙂

Mieko, det var en fin första kontakt, och tack för kolan Kristoffer!

Allt gott!

//TPF


2 responses to “Miekopost! Mieko´s Predator Tail och Predator Shad. 7/2-13

  • Anders

    Kanon, är ute efter lite mer lagom shadjiggar, dessa från Mieko ska inhandlas. Såg även att Ribatex har en ny modell på ingående, Illex dexter shad 250 som ser grymt fina ut. Ser fram emot att läsa om detta bete här innan jag köper.

Leave a Reply

