Dagens materialshopping. 9/1-13

Idag kom paket från en vän som hjälpte mig med skruvöglor som han skickade med post förra veckan i måndags. Sen vet jag inte om posten ville leka med skruvöglorna, eller om det var ngt annat, för 1,5v senare så kom de fram. Min vän hade också lagt ner lite ögon som såg riktigt fina ut! Tack!! (Du vet vem du är)! 🙂

Sen var jag förbi en butik i GamlaStan och köpte lite CurlyTails till kommande ChubbyFather’s™ och Fat”RapeMe”-Tail’s.

Fick även tag på 0,9mm’s wire!! Riktigt nöjd! 🙂

20130109-235537.jpg
Skruvöglor och bra fina nya ögon.

20130109-235621.jpg
Blandade CurlyTails.

20130109-235704.jpg
Några fler.🙂

20130109-235747.jpg
Sen även ett familjefoto. 🙂

Allt gott!

//TPF


6 responses to “Dagens materialshopping. 9/1-13

  • Mooki

    Nu blev jag förstås lite nyfiken, vad ska du med wiren till…?
    Kul & trevlig blogg f.ö. :o)

    • ThePikeFather

      Hej Mooki,
      Tack snälla, skoj att du läser!
      Wiren är mest tänkt till tailarna som jag gjort och ska göra. Men wire kan man aldrig ha för lite av. Spinnriggar, buzzerriggar, och andra skoj ideér. När jag kommer på skoj saker och är färdig så kommer du få se bilder här. 😀
      Allt gott!
      //Klas

      • Mooki

        Hehe, är det en förutsättning att heta Klas för att bygga snygga beten tro…? :o)

        Tack för svar. Fyndade (förrförra året?) en låda rostrfi TIG-tråd, typ 500m eller nåt. Tror den var 1.2mm. Vill du ha ett knippe får du hojta till.
        Ska du ut fler gånger till Johans landställe kan han nog ta med dem i fickan (om inte jag hakar på), annars funkar posten finfint enligt rykten.

      • ThePikeFather

        Hahaha.. nej, verkligen inte. Jag kan komma på en lååång lista med namn som gör snyggare beten. 😀 Men tack!
        Vad gäller tråd, tar jag tacksamt emot när tillfälle ges. 🙂
        Pratar vi Johan G eller K? 🙂
        //Klas

      • Mooki

        G, vars “väna” kollega MM inte var sen att utnämna dig till dragg-prostituerad, ett alltid lika populärt partytrix i vederbörandes båt. Själv verkar han inte vilja anta den rollen vid färd med andras båtar, märkligt…
        Kan ta PM via FS med adress så postar jag vid tillfälle.

      • ThePikeFather

        Ge dig till känna med PM till ThePikeFather på FS eller adda Klas Skoglund (Jag har ett kort med en rödluva kan man säga.) (Om vi inte redan gjort så?) 😀
        Vad gäller titelsättningen i båten vill jag inte uttala mig i den frågan. Detta då det pågår en juridisk process TPF kontra Silverfox. Hehe…

Leave a Reply

