Skeggvinter*. :) 8/1-13

Edit: Sms inkom från Micke 9/1-13.
Han lämnar WO och har redan rakat sig!? Jag är chockad och förvånad. Han klarade inte pressen av sin egen tävling. Så jag lämnar en skeggvarning på Micke! 🙂

Kom på att jag glömt berätta att återigen han dendär CaesarLuresMicke utmanade mig på ett skeggrace*.🙂
Jag var inte sen att acceptera utmaningen.

Hans dumma idé… Inte raka sig förens isarna spricker.

För mig i utkanterna av Sthlm pratar vi typ om rätt sen vår. Man får raka halsen dock, så man inte får sparken från jobbet.🙂 Herreminkäragud, jag kommer inte se klok ut!

Jaja, så här ser jag ut idag iaf. Kanske inte är någon som är intresserad? Men hey, skegg* är alltid skoj!🙂

20130108-200932.jpg
ThePikeFather himself. 🙂

Vill du vara med? The Skegget is on!

*Skegg stavas skägg, jag vet. Men skegg ser bra ut i text, skägg ser mindre bra ut.. Lite så jag tänker.🙂


8 responses to “Skeggvinter*. :) 8/1-13

  • kattvsdallas

    Jag e på! Gillar skEgg! Dock får jag nog skit hemifrån så jag siktar på en bronsmedalj åtminstone! ;kr

    • ThePikeFather

      Du missade säkert min edit från imorse. Tävlingen är avblåst. Mike lämnade WO. Något om tävlingsledningen som inte uppskattade deltagarsammansättningen.. Det är lite oklart. 🙂
      Men skegg on, under eget ansvar. 😀

  • matspt

    Hoppas skägget inte fastnar i brevlådan!

    Hur går det med dina båtplaner? Jag blir fan inte klok på vad man ska köpa.. Kollat på en Linder Catch 445 men har så sjukt dålig koll. Har du varit på någon Marina värd namnet här i stockholm. Känns som att det skulle vara lättare om man fick sitta i den. Och dra gädda skulle förstås vara ännu bättre🙂 Mvh Mini Mats

    • ThePikeFather

      GoMidda MiniMats,
      Ja du, båtplaner finns alltid. Men nu är jag mitt i separation och husförsäljning och vet inte var jag ska köpa boende sen. Så det är just idag lagt på is. En Linder kan ju aldrig vara fel. (?) 🙂
      Jag frågar typ alla jag ser med glada båtar, Sportfiskemässan brukar ha endel glada båtar osv. Man får ta tillfället när det ges o klämma på random platser.🙂
      Du, man är inte lite sugen på o fiska nu. Hade det inte vart för packning/målning osv hemma, hade jag till 100% dragit och fiskar varsom där inte isen ligger nu i helgen.🙂

  • matspt

    Amen
    ska till Bergen i Norge och jobba och kollar febrilt efter fiskebåt där så man kan dra lite torsk eller marulk (om det finns).
    Men det är bara en och en halv vecka sen är det dags för is-mete utav bara ¤&%/&/%!
    Häng med ut på Edsviken och riskera liv och lem för lite gädd-kläm.
    Mvh Mini Mats

Leave a Reply

